"גנץ ואשכנזי התקפלו פוליטית": חה"כ עפר שלח התראיין היום (חמישי) בתכניתם של גיא פלג וניסים משעל ב-103FM, והתייחס לפרשת הצוללת, וכן לדעתו ביחס לסוגיית הסיפוח, תוך הטחת ביקורת חריפה ביו"ר כחול לבן, בני גנץ, ובחה"כ גבי אשכנזי. "גם יאיר לפיד וגם אני אומרים את אותו הדבר: סיפוח חד צדדי מסכן את היכולת שלנו להיפרד מהפלסטינים ולשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. גם גנץ ואשכנזי חשבו כך, עד היום בו התקפלו פוליטית ונכנסו לממשלת נתניהו", אמר שלח. 

בוקר טוב ח"כ עפר שלח. אני מתאר לעצמי שאתם חושבים שהסיפוח הוא מסוכן ובעייתי, אבל אני שואל בכל זאת, בני גנץ שעמד בראש המפלגה שלכם וגם גבי אשכנזי, מצאו לנכון להצטלם בבקעת הירדן ונתנו תחושה למצביעים שאתם בעד.
"ציינת שני אנשים שכפי שאני סיפרתי לא פעם, למרות שהם עוסקים בנושא הזה, היו רמטכ"לים עשרות שנים. היית חושב שהם יגבשו על זה דעה, ואגב אני חושב שאני יודע מהי דעתם הפרטית, אבל כפוליטיקאים הם התהפכו על הדבר הזה תוך שעות, וזה חלק מהחולשה המוסרית והפוליטית".

למה התהפכו? במערכת הבחירות הם הצטלמו, הייתם ברשימה שלהם.
"להצטלם בבקעת הירדן? אני גם חושב שבקעת הירדן צריכה להיות גבול הביטחון המזרחי של ישראל בכל הסדר, אנחנו לא מדברים על האזור הזה, אנחנו מדברים על סיפוח חד צדדי שמשמעו סוף לאופציית שתי המדינות, והדבר הזה מנוגד למצע של כחול לבן".

גם יאיר לפיד אמר.
"אתם יכולים לחזור למצע כחול לבן. יאיר לפיד אומר עכשיו את מה שאני אומר: כל צעד חד צדדי מסכן את היכולת שלנו להיפרד מהפלסטינים ולשמור על ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. זו הייתה גם עמדתם של בני גנץ וגבי אשכנזי, עד היום בו התקפלו פוליטית ונכנסו לממשלה של בנימין נתניהו".

אנחנו מתמודדים עם טיעונים אידאולוגיים, ימינה והליכוד מאמינים שצריך לספח את השטחים, זה ויכוח עקרוני - לא ערב בחירות.
" אנחנו חיים פה די הרבה שנים, הוויכוח הזה נמשך מ-1967, וגם היום לא הגיעה שום הכרעה.

מדובר בהזדמנות היסטורית.
"למה? להרוס את האפשרות שלנו לשמר פה מדינה יהודית ודמוקרטית זו הזדמנות היסטורית? כי יש נשיא אמריקני שזה אכפת לו כשלג דאשתקד? שמאפשר לבנימין נתניהו לספח, כאשר כל מעייניו בכלל מתרכזים במשפט שלו? הרי נתניהו יכול היה לספח כבר עשור, בזמן כהונתו כראש ממשלה. מתי הוא נזכר בדבר הזה? כשהוא נכנס בשעריו של בית המשפט".

כשטראמפ אמר 'בבקשה'.
"את טראמפ זה לא מעניין. השאלה היא לא מה טראמפ אומר, אלא מה אנחנו צריכים ובאיזו מדינה אנחנו מאמינים".

ובכל זאת, בליכוד ובימינה ואומרים שיש לנו הזדמנות היסטורית לספח שטחים.
"אין לי טענה כלפי איילת שקד, אני מאמין שהיא מאמינה בזה בכל ליבה, אבל אני מסתכל על כמה אנשים, על בנימין נתניהו, שאני אומר שהוא לא מאמין בזה, בשבילו זה רק עוד תעלול וספין בניסיונו להיחלץ מבית המשפט. ואני מסתכל על בני גנץ וגבי אשכנזי, שחתמו לפני שנה על תוכנית שכל ההיגיון שלה הפוך. הם רצו יחד איתי על משהו שכל ההיגיון שלו הוא ההפך המוחלט, והתקפלו".

לימין היום יש רוב.
"לימין אין רוב בישראל. מי שיש לו רוב זו ממשלה בראשות בנימין נתניהו, יחד עם שני גנבי הקולות גנץ ואשכנזי, שרצו עם מצע אחד ונכנעו והלכו על דבר אחר".

דיברת על תעלולים, אתם מגישים הצעת חוק להקמת ועדת חקירה ממלכתית בפרשת הצוללת. זה תעלול משום שהפרשה נחקרה, ואפילו הפרקליטות הזמינה לשימוע בכירים רבים, בהם מפקד חיל הים לשעבר ושורה ארוכה של נאשמים. אתה מעלה על הדעת שיגיע עד שצריך להופיע, ושבוע אחרי זה יעמוד על דוכן העדים וימסור עדות בבית המשפט? שני התהליכים לא יכולים להתקיים.
"מי אמר שהחקירה הפלילית הסתיימה? יש המלצות לכתבי אישום בכפוף לשימוע. תהליך החקירה וגיבוש כתבי האישום והחשדות הסתיים".

מפקד חיל הים לשעבר, אליעזר מרום (צ'ייני) יופיע ביום ראשון, ולאחר שלושה ימים ישב על ספסל הנאשמים?
"בוודאי. אני אומר שלפרשה הזאת יש אספקטים שהם לא רק פליליים. מדינת ישראל קונה ארבעה כלי שיט בעלות של מאות מיליונים בשקלים, מתקציב הביטחון וללא סיוע אמריקני, כדי להגן על אסדות גז שהיו אמורות להיות 120 קילומטר מחוף ישראל. אתם יודעים איפה זה יהיה בסופו של דבר? 10 קילומטר מישראל, אז למה אנחנו קונים את ארבעת כלי השיט בעלות שמכבידה? 

אני אומר לכם, ועסקתי בתקציב הביטחון שנים, אם למישהו היה אינטרס לקנות כלי שיט שאנחנו לא צריכים, והדבר מתקשר לנושא הצוללות ולכל מה שאופף את הפרשה הזאת, ובמרכזו כל זה – איש אמונו של ראש הממשלה, שעושה בשבילו שליחויות פוליטיות בעודו גוזר קופון של מילונים מהעסקאות האלה - זה שווה ועדת חקירה ממלכתית או לא?".