הפרויקט "חוזרים ללמידה", שנועד למנוע נשירת תלמידי תיכון מבתי הספר, יוצא לדרך בימים אלה. לאחרונה, בעקבות מצוקה כלכלית שאליה נקלעו משפחות רבות כתוצאה ממשבר הקורונה, התעוררה תופעה מדאיגה של בני נוער שעוזבים את הלימודים כדי לסייע בפרנסת הבית.

במסגרת הפרויקט שיזמה חברת ההייטק אפלייד מטיריאלס, יקבלו 21 נערים ונערות מלוד, בת ים, רחובות וירושלים מלגות חודשיות של אלפי שקלים, מחשבים ניידים וחונכות. מנגד, מתחייבים אותם נערים ונערות להישאר במסגרת בית הספר ולעמוד בכל המטלות החינוכיות. הפרויקט, שמבוצע בשיתוף עם קרן אייסף, כולל גם מתנדבים מעובדי החברה שעומדים לרשות התלמידים לצורך עזרה בלימודים ותרגול החומר הנלמד.

מנכ"ל אפלייד מטיריאלס ישראל עופר גרינברגר אמר ל"מעריב": "הקשיים המאפיינים את התקופה הזו לא צריכים לפגוע בעתידם של בני נוער שמשפחותיהם נקלעו למצוקה כלכלית". 

קארן טל, מקימת עמותת "תובנות בחינוך", הפועלת ב־36 בתי ספר בפריפריה החברתית, הוסיפה: "הפרויקט הוא ממש גלגל הצלה. עם המעבר ללמידה מרחוק ראינו של־23% מהתלמידים אין מחשבים בבית. בתנאים כאלה אין פלא שרבים מהם מוצאים את עצמם נאלצים לוותר לחלוטין על הלימודים ולצאת לסייע בפרנסה".