"ישראל לא הציעה להרחיב את הריבונות שלה ולהחילה רק על חלק מהיישובים, ולהתקדם בכיוון זה במספר שלבים", כך מסר היום (חמישי) מקור המעורה בפרטים לג'רוזלם פוסט. לדבריו, אם ישראל תחליט לספח - היא תספח את כל ההתנחלויות. המקור הכחיש, למעשה, את הדיווחים כי ישראל מתכוונת להוציא לפועל תכנית סיפוח בשלבים ולספח את מעלה אדומים, אריאל וגוש עציון בלבד.

כידוע, ועדת המיפוי של ארה"ב וישראל עדיין עובדת על מתווה החלת הריבונות על יישובים בבקעת הירדן, המהווים 30% מהגדה המערבית, שיהיו חלק מישראל על פי תכנית השלום של הנשיא האמריקאי.

גדר ההפרדה במעלה אדומים (צילום: AHMAD GHARABLI/AFP via Getty Images)
גדר ההפרדה במעלה אדומים (צילום: AHMAD GHARABLI/AFP via Getty Images)

ראש הממשלה בנימין נתניהו תכנן בתחילה תכנית סיפוח בשלבים, לאחר שטראמפ הציג את תכניתו בבית הלבן ב-28 בינואר. דוברו המדיני של נתניהו אף צייץ כי תתקיים הצבעה בקבינט בנוגע לסיפוח ההתנחלויות בתוך ימים, ומקורות המקורבים לנתניהו תדרכו עיתונאים כי ההצבעה על זהות היישובים הכלולים ב-30% משטח הגדה המערבית, תתקיים במועד מאוחר יותר. ואולם, בארה"ב התנגדו לכך, ובהמשך דוברו של נתניהו מחק את הציוץ.

המקור שצוטט בג'רוזלם פוסט, אשר בקיא בשיחות בין ישראל לארה"ב, אמר כי לא קיים מרחק רב בין עמדותיהם של גנץ ונתניהו, וכי שניהם מתלבטים בנוגע ליתרונות והחסרונות של אימוץ התכנית.