יו"ר ועד עובדי רשות שדות התעופה, פנחס עידן, מסר היום (חמישי) מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו התייחס למשבר בענף התעופה, שנגרם בעקבות התפשטיות נגיף הקורונה בארץ ובעולם, וכתב כי "אם אין בכוונת הממשלה להזרים סיוע כספי לרשות, יוכרז נא כי נתב"ג ייסגר ולחלופין יופעל רק נמל רמון במתכונת מצומצמת".

"רשות שדות התעופה הינה תאגיד סטטוטורי. אילו הייתה הרשות מופעלת על ידי גוף פרטי הרי שהיה זה סוגר את נמל התעופה בן גוריון לאלתר בשל כך שהתקציב לאחזקתו אזל ולא נותרו עוד רזרבות למימונו" נכתב בפתח המכתב, והודגש כי "לא מדובר, כלל וכלל, על שכר העובדים. עובדי רש"ת מוכנים היום לעבוד בהתנדבות עד אשר יתבהרו השמים. אני מדבר על המימון לתפעולו הפיזי של הנמל (!), כדי שהנמל יישאר פתוח לטיסות מטען מסחריות, הכרח הוא להמשיך לתפעל את מגדל הפיקוח, את יחידת כיבוי אש, את מרכז תיאום ואת חטיבת הביטחון".

עידן למעשה טוען כי הרשות לא יכולה לעמוד בעלויות ההפעלה היקרות של נמל התעופה בן גוריון, שמשמש היום בעיקר לטיסות המטען בשל המצב.

עוד נכתב לנתניהו: "הנך מנהל ביד רמה ובאופן מעורר השראה, מי ייתן ותמשיך בדרכך הנבונה. אין אנו חולקים על החלטתך להשהות בשלב זה את פעילות הטיסות לנוסעים ולתיירות, אנו נוהגים על פי ההוראות והכללים אשר נקבעו על ידך באמצעות משרד הבריאות, ואולם חובה עלי להזכיר כי בעקבות משבר הקורונה, שהלכה למעשה אסון טבע הוא, בכל העולם ממשלות מסייעות סיוע תקציבי לנמלי תעופה, גם כאלה המופעלים על ידי גופים פרטיים, וזאת על מנת להבטיח את המשכיות פעילותם לטיסות קרגו מסחריות, ולא ייתכן שרק במדינת ישראל יופקר הנמל המרכזי עליו נהנים להכריז, בימים כתיקונם, כ'שער למדינת ישראל', אך בשעת משבר מתעלמים מהצרכים הפיננסיים לפעילותו הבסיסית, כאילו מדינה מערבית מתוקנת יכולה להרשות לעצמה להתקיים ללא נמל תעופה ראשי".

כזכור, בשבוע שעבר הודיע ועד עובדי רשות שדות התעופה על השבתת ההמראות והנחיתות בנמל התעופה בן-גוריון. לאחר התערבותה של שרת התחבורה מירי רגב, שטענה כי פקידי האוצר ניהלו את המשבר מאחורי גבה, הוחלט להשהות את השביתה.

אמש התייחס גורם במשרד האוצר לסוגיית ההלאמה של חברת התעופה אל על, ואמר כי "הדבר לא עומד על הפרק". עוד הוסיף כי "גם אם המדינה תרכוש את רוב מניות החברה, ספק אם הלאמת החברת תכלל כחלק מהעסקה להצלתה". זאת לאחר שפורסם ביום ראשון כי הממשלה מוכנה להציע לחברה הלוואה לסכום של 250 מיליון דולר.