מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, משה בר סימן טוב, התייחס היום (חמישי) בראיון לחדשות 13 לדיווח כי סגנו, פרופ' איתמר גרוטו, העניק לאיש העסקים טדי שגיא פטור מחובת בידוד לאחר ששב מחו"ל.

"דבר ראשון, אני רוצה לקבל את ההתייחסות שלו לדברים שנאמרו, ודבר שני, נראה מה התשובות וייתכן שיהיה צריך להסיק מסקנות, אבל...לאיתמר יש את הזכויות שלו ואין כוונה לגרוע מהזכויות שלו, ויש לו גם את הזכות להליך שבו הוא ייתן את התייחסותו באופן מלא וענייני בפורום הרלוונטי", אמר בר סימן טוב.

"אני לא מכיר את טדי שגיא, יש חשיבות למהות ולדרך. יכול להיות שנפלו פגמים במהות או בדרך. בשביל זה יהיה הליך בירור שצריך להיעשות בנפש חפצה. גם אני מקבל בכל יום מאות פניות כאלה - ייתכן שנוצרה תרבות של עקיפת המנגנון", הוסיף.

כזכור, אתמול בערב פורסם כי איש העסקים הישראלי, המוערך במיליארדים, ביקש ממנכ"ל משרד הבריאות היוצא משה בר סימן טוב אישור שלא להיכנס לבידוד, לפי הנחיות הממשלה, לאחר שנחת בארץ מקפריסין, ונענה בסירוב, ובהמשך פנה למשנהו איתמר גרוטו, שנתן את האישור. מטעמו של טדי שגיא נמסר כי הוא מכחיש שפנה למנכ"ל משרד הבריאות בר סימן טוב.

כאמור, שגיא חזר לארץ במטוסו הפרטי והשתתף במסיבה שנערכה בביתו של איציק טולדנו, אביה של בת הזוג של עומר אדם. שר הבריאות יואל אדלשטיין, הורה לערוך בירור בנושא, ואמר כי אם הדבר הנכון "פגישה קשה באמון הציבור, לא אנהג בסלחנות". מלשכת השר נמסר כי הוא מצפה לקבל תשובות כבר מחר.