חברת התרופות האמריקאית "מודרנה" אישרה היום (חמישי) כי היא מתכוונת לערוך ניסוי לחיסון המיוחל לנגיף הקורונה, שהתרחש בחודש יולי וייקחו בו חלק כ-3,000 מתנדבים. עוד דווח כי מניות החברה זינקו ב -6% במסחר הראשוני בשוק.

הנהלת המעבדה שבמסצ'וסטס, ארה"ב, אמרה כי המטרה העיקרית של המחקר היא למנוע את המחלה הסימפטומטית הנגרמת כתוצאה מנשיאה של נגיף הקורונה. הם ציינו כי המטרה המרכזית השנייה בחשיבותה מבחינתם, היא מניעה של התפתחות מחלות קשות, כתוצאה מהשארת חולים, ללא הטיפול החיוני, בעקבות התפשטות הנגיף.

עוד מסרו מחברת "מודרנה" כי הם בחרו במינון של 100 מיקרוגרם של החיסון, כדי למקסם את התגובה החיסונית ולמזער תגובות לוואי. המינון הזה יאפשר לחברה להוציא כ-500 מיליון מנות של התרופה בשנה, כמות שצפויה לגדול, בעקבות שיתוף פעולה אסטרטגי עם יצרנית התרופות השוויצרית "לונזה".

כזכור, במהלך החודש הקודם, נמסר מסר אופטימי מהחברה, כאשר ד"ר טל זקס, הרופא הראשי של "מודרנה", שיתף לגבי התפתוח החיסון ואמר כי "זה עובד ברמה הזו שאנחנו מצליחים לעורר את המערכת החיסון, במינון הכי נמוך שבדקנו". הוא הוסיף: "ברמה הבינונית אנחנו מצליחים לעורר את מערכת החיסון ולעורר נוגדנים ברמה הרבה יותר גבוהה".