נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, החליט היום (חמישי) להטיל סנקציות נגד מספר בכירים בבית הדין הבינלאומי לפשעי מלחמה בהאג, זאת בעקבות התביעה המתנהלת בהקשר מלחמת אפגניסטן נגד ממשלתו.

בהודעה הרשמית שנמסרה מהית הלבן בוושינגטון נכתב כי "הנשיא החליט על הטלת סנקציות כלכליות כנגד הגורמים שמעורבים ניסיון לחקור אנשי צוות אמריקנים - ללא הסכמתינו. הפעולות של בית הדין בהאג הן מתקפה על הציבור האמריקני, והפרה של הריבונות שלנו".

מזכיר המדינה האמריקאי, מייק פומפאו, בירך על החלטת הנשיא טראמפ, ואמר: "לא נסבול מצב בו אזרחינו יאוימו על ידי 'בית משפט של קנגרו'".

חיילים אמריקאים באפגניסטן. צילום: רויטרס
חיילים אמריקאים באפגניסטן. צילום: רויטרס


ח"כ מימינה ושרת המשפטים לשעבר איילת שקד התייחסה לצעד בציוץ בחשבון הטוויטר שלה, בו כתבה: "צעד חשוב ומשמעותי של הנשיא טראמפ. בית הדין הבינלאומי בהאג הוא גוף פוליטי והקשר בינו לבין צדק לא קיים. בית הדין רודף מדינות דמוקרטיות ומעודד דקטטורות".

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, הגיב גם הוא למהלך של הנשיא טראמפ וכתב: "אני מברך את הנשיא טראמפ ומודה לו על החלטתו שהיא בעלת חשיבות אסטרטגית לבטחון ישראל. בית הדין בהאג הוא ההיפך מבית דין צדק. זהו גוף הפועל נגד ישראל באופן מוטה ובצורה בלתי לגיטימית. ההתנהלות בבית הדין נועדה לא רק למנוע מאתנו לממש את זכותנו על הארץ, אלא גם למנוע מאתנו להגן על עצמנו מפני הטרור. הנשיא טראמפ הוכיח שוב שהוא מגדולי הידידים שהיו לישראל בכל הזמנים. תודה מעומק הלב, כבוד הנשיא טראמפ!"