כבר כמעט שבוע עבר מאז שאלפי מפגינים השתלטו על רובע מרכזי בעיר הגדולה במדינת וושינגטון, סיאטל, והקימו בו "אזור אוטונומי", כחלק מהמחאה על רצח ג'ורג' פלויד בידי שוטר לבן. בכניסה אליו הוצבו מחסומים ועליהם נכתב: "אתם כרגע יוצאים את שטח ארה"ב", "זה אזור ללא נוכחות שוטרים" ו"השטח הזה שייך לתושבי סיאטל". המוחים דורשים לפרק את כל כוחות המשטרה בארה"ב, בטענה שהיא ארגון טרור הפוגע באזרחים.

האזור האוטונומי בסיאטל (צילום: רויטרס)
האזור האוטונומי בסיאטל (צילום: רויטרס)

המפגינים בסיאטל מכנים את המקום CHAZ, ראשי תיבות באנגלית של "בירת הקפיטול של האזור האוטונומי". הוא כולל מבני מגורים ועסקים, וכן את תחנת המשטרה המזרחית של משטרת סיאטל, שננטשה על ידי שוטרים ביום שני, אחרי שקיבלו איומים על הכוונה להצית את המקום. 

המפגינים תלו על התחנה הנטושה שלט גדול עליו נכתב: "שטח זה שוחרר למען שימושם של אזרחי סיאטל". המפגינים נתנו למתחם את השם "האזור האוטונומי של קפיטול היל". 

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, תקף את ההנהגה המקומית של סיאטל ושל מדינת וושינגטון. באחד הציוצים שלו בטוויטר טען: "ראש העיר אמרה, על האנרכיסטים שהשתלטו לה על העיר, 'זה קיץ של אהבה'. לליברלים הדמוקרטים הללו אין שמץ של מושג. הטרוריסטים הללו שורפים ובוזזים את הערים שלנו והם חושבים שזה פשוט נהדר, אפילו המוות. חייבים לעצור את ההשתלטות על סיאטל עכשיו".

ראש העיר סיאטל ג'ני דורקן, אמרה בתגובה שאין לו סמכות חוקית לשלוח חיילים לסיאטל. באחד הציוצים שלה בטוויטר פנתה לטראמפ ישירות וכתבה: "תעשה את כולנו בטוחים, תחזור לבונקר שלך" – התייחסות לדיווחים שהנשיא ירד לבונקר שמתחת לבית הלבן באחת ההפגנות הסוערות שנערכו מחוץ למקום. הנשיא הודה אמנם שירד לבונקר, אך טען שעשה זאת רק כדי לבחון את המקום.