מכירים את זה שאתם עובדים על מסמך וקוראים לו "עבודה סופי", ואז נזכרים ששכחתם משהו אז שומרים שוב: "עבודה סופי סופי" ואז גיליתם שלא הוספתם את הדבר הכי חשוב אז יש כבר גרסת "עבודה סופי סופי בהחלט נשבעת באמא שלי"? מסתבר שגם הפקת "חתונה ממבט ראשון" מכירה. לאחר בערך 7 פרקים שהוכתרו כ"פרק הסיום של העונה", אמש שודר הפרק האחרון באמת (אלא אם נזכה לפרק בו יעל ודני הולכים לעשות קניות יחד). אז הנה אני כאן,בטור סיום רשמי, של העונה הכי מעניינת ב"חתונמי".

חתונה ממבט ראשון, הגר משה, ניר פור (צילום: אור גפן)
חתונה ממבט ראשון, הגר משה, ניר פור (צילום: אור גפן)

הספקנו לשכוח, אבל פעם, לפני שדנית התראיינה לכל פלטפורמה תקשורתית אפשרית ואמיר שיגר סרטון הסברה קריפי מחדר ארונות משונה – ניר והגר היו הזוג שהכי הסעיר אותנו העונה: הריבים המייאשים שמשום מה מתקיימים תמיד באוטו, החיוכים העצובים של הגר, המבטים המלחיצים של ניר וכמות הסושי הבלתי נגמרת שהשניים האלה אוכלים. בין הריב בירח הדבש, למנהג של הגר לצלם סלפי גם אם הם בחניון, רגעי הדרמה-קווין של ניר בבר ביפו והפרחים שהטריפו את הגר – זוג האקדמאיים המוצלחים חוו לא מעט עליות וירידות (טוב נו, בעיקר ירידות) בקשר שלהם לאורך התוכנית. למרות הכל, החליטו השניים להגיד "כן" לאחר 42 ימים יחד ולהתחיל את החיים המשותפים של שניהם כזוג.

אז המצלמות אמנם יצאו מחייהם, אך לא הדרמה: ניר גילה שהגר של התוכנית היא בדיוק אותה הגר גם בחיים האמיתיים – והציפיות לקבל אישה שונה בתכלית עלו בתוהו. חייבת להודות שאני דווקא מעריכה את האותנטיות והעקביות של הגר, שמוכיחות כי המצלמות לא היוו עבורה אישיו והיא הייתה אמיתית עם ניר במאה אחוז מהזמן. וכמו שלמדנו מזוגות אחרים בתוכניות, כנות היא כנראה המרכיב הכי חשוב במערכת היחסים. 

אז שבועות בודדים לתוך החיים האמיתיים כזוג חלפו, וכשהריבים לא פסקו – היה זה ניר, למרבה ההפתעה ובשונה ממה שהכרנו - שהחליט להרים ידיים ולשים סוף לזוגיות. השניים ארזו את חפציהם וחזרו איש איש לדירתו. ואז: חל המהפך. 

ככל שעברו הימים, הגר הרגישה בחסרונו של ניר ואט אט התחלפו התפקידים: ניר, שהיה פגוע וכעוס, שמר על ריחוק וקרירות – והגר היא זו שחיזרה, גיששה ולא הרפתה. שבועות לאחר פרידתם, אזרה אומץ ויזמה פגישה – מה שהוביל להתעוררות מחודשת של הקשר, בצעדים קטנים וזהירים - עד שהשניים חזרו זה לזו. ניר גילה הגר חדשה: נינוחה יותר, חמה ואוהבת – והגר גילתה שניר עדיין לובש מכופתרות שחורות של מלצר באולם אירועים שהזקן שלו מסודר יתר על המידה. בקיצור, אצל ניר –דבר לא השתנה, שזה בדיוק מה שהגר הכי אוהבת. ומאז, הם חיים באושר ועושר עד עצם היום הזה.

אז העונה של "חתונמי" מסתיימת בהאפי-אנד, שזה תמיד משמח ומרגש. ברשותכם, אתעלם מההשוואה לשירי ולירן מהעונה הקודמת שיכלה להיות סופר מרגשת ורלוונטית אך בעקבות העובדה שהם נפרדו ממש אתמול (טיימינג גרוע!) – אאחל לזוג החכמים שלנו המשך אחר ואופטימי למערכת היחסים, רק עם טיפה פחות סלפי, כי חלאס. 

ובהזדמנות זו, מסר שכולנו חייבים להפנים, לקראת העונה הבאה- ובכלל:

הפרק ראינו את הגר האמיתית: החמה, הכנה, הרגישה והחייכנית. אותה הגר ש'זכתה' למטר קללות, איחולים זדוניים ואפילו יריקות ברחוב, רק בגלל שכמה אנשים לא אהבו את איך שהתנהגה בתוכנית. אנחנו, הצופים בבית שרואים את האנשים האלה בסיטואציות כל כך מורכבות ומביכות – חייבים לשלוט במילים ובתגובות שלנו, ולזכור שמאחורי כל טוקבק – יש אנשים, רגילים לגמרי, שמוצאים את עצמם מסתגרים בבית ובוכים – בגלל המילים שלנו. כן, גם אם אנחנו חושבים שהבן אדם אידיוט, מכוער, הומו (רחמנא ליצלן!) או סתם לא מבין מה יש לו בידיים. זה כל כך פשוט, אבל עם השפעה כל כך גדולה.

וכמובן, לא נסיים את העונה מבלי להודות לזוג היציב ביותר בתולדות "חתונה ממבט ראשון", יעל ודני, על שיחות שהיו אRוכות מדי, לקטים שהRגיזו אותנו ורגעי טאקט מדהימים (הגר: "היה לי יום הולדת", יעל: "לא סתם יום הולדת, יום הולדת 40", הגר: "כן, תודה לך על זה") שהקסימו אותנו כל פעם מחדש. ניפגש בעונה הבאה!