ספר סנסציוני חדש צפוי לטלטל את וושינגטון: ג'ון בולטון עומד לפרסם את זיכרונותיו מתקופת כהונתו כיועץ לביטחון לאומי בממשל טראמפ - חרף התנגדות מצד הבית הלבן - ומאשים את הנשיא בהתנהלות עבריינית.

הוצאת סיימון ושוסטר הודיעה בסוף השבוע כי הספר "החדר שבו הכל התרחש: ספר זיכרונות מהבית הלבן" ייצא לאור ב־23 ביוני, למרות טענות הבית הלבן שהספר כולל חומרים מסווגים ופרסומו עדיין לא אושר. לפי ההוצאה, בספר בולטון מתאר את ההתרחשויות בתקופת כהונתו, עד לפיטוריו בספטמבר שעבר, לאחר קרוב לשנה וחצי. "זה הספר שדונלד טראמפ לא ירצה שתקראו", נאמר בהודעה.

ג'ון בולטון (צילום: רויטרס)
ג'ון בולטון (צילום: רויטרס)

בין היתר בולטון מפרט בהרחבה את זווית הראייה שלו על ההתרחשויות בפרשת אוקראינה, שבגינה הועמד טראמפ למשפט הדחה לאחר שהואשם כי קשר בין עסקת נשק עם אוקראינה לבין מחויבותו של הנשיא וולודימיר זלנסקי לחקור את מעורבותו לכאורה של ג'ו ביידן, כיום מועמד הדמוקרטים לנשיאות, ושל בנו האנטר בפרשת שחיתות.

בספר נטען: "בית הנבחרים לא התנהל היטב בסוגיית ההדחה כי התביעה התמקדה רק באוקראינה, בעוד עבירות דומות התבצעו בכל מרחב מדיניות החוץ של טראמפ". למרות טענותיו בספר, בולטון סירב להעיד בפני ועדות בית הנבחרים ובמשפט ההדחה בסנאט, למורת רוחם של הדמוקרטים.