חושף פרשת הכדורגלנים החשודים בקיום יחסי מין עם שתי קטינות, העיתונאי אלמוג בוקר, סיפר הבוקר (ראשון) בתכנית של ענת דוידוב וגולן יוכפז ב-103FM על ההתפתחויות האחרונות בפרשה. בוקר סיפר כי הוא "כבר שומע קולות על מעורבים נוספים, יכול מאוד להיות שנראה מעורבים נוספים שמגיעים, יכול להיות גם כדורגלנים".

"קודם כל, נגיד באמת שמכבי תל אביב לא חיכו לתחילת החקירה, אבל כן חיכו כמעט ארבעה ימים עד שהוציאו הודעה ראשונה על הסיפור הזה", אמר בוקר בפתח דבריו. "אתמול בערב הם מחליטים להשעות או להוציא לחופשה את שני השחקנים, הכוכבים הגדולים שלהם, עד שיתברר לאן זה הולך. לא הוגדר זמן, אבל כן אמרו שהם מגנים כל התנהגות, בטח מהסוג הזה, ובשיחה משותפת עם השחקנים הוחלט להוציא אותם לחופשה".

לדבריו, "מה שנראה ביום-שלושה הקרובים זה מצעד של נחקרים בפרשה הזאת, כאשר גם שני השחקנים צפויים להגיע עוד היום לחקירה באזהרה, וגם אותן קטינות יגיעו כדי למסור עדות - אני מזכיר שהן בנות פחות מ-16. בנוסף, ככל הנראה יוזמנו שחקני כדורגל נוספים שאולי היו מעורבים בצורה כזו או אחרת, לא ישירה אבל כן אולי יכולים לספק פרטים למשטרה - כאלה שהשתתפו באותה מסיבת יום הולדת ויכולים אולי לתת עוד פרטים למשטרה. במשטרה מתכוונים גם להחרים את הטלפונים הניידים של השחקנים כדי לבדוק מה בדיוק קרה".

לא החרימו את הטלפונים עד עכשיו?
"כנראה שבשלב הזה לא".

אבל שמענו דיווחים על מחיקת הודעות.
"נכון, זה הדיווח שבאמת יש גם למשטרה. היום גם לא בעיה לשחזר את אותן הודעות, צריך לראות למה נמחקו ההודעות, יכול להיות שזה קשור לחקירה עצמה ויכול להיות שיש ביניהם אנשים בעלי משפחות שרצו להסתיר את המידע מאנשים אחרים, לאו דווקא מהמשטרה. אבל בכל מקרה, למשטרה יש אפשרות לשחזר את אותן הודעות, ואני מניח שזה מה שיעשו כי מהצד השני, בשונה מהטענות של השחקנים שאומרים שהבנות שיקרו להם, הן מתארות תמונה אחרת לגמרי, ונראה לי שההודעות האלה בטלפונים הניידים יוכלו לספק תשובה ברורה".

אמנם הם הושעו על ידי מכבי ת"א אבל האם לא היה נכון לעשות זאת באופן מידי ברגע שנחשפה?
"אני חושב שההתנהלות עד אתמול בערב הייתה מבישה מבחינת מכבי תל אביב, עצם העובדה שהם אמרו בתגובה הראשונה שלהם וגם למחרת שמדובר בשמועות ולא מתייחסים לשמועות, כשכבר כל העולם פחות או יותר יודע לא רק מי השחקנים, אלא מה קרה שם".

מה עשה את השינוי?
"לפי גורמים שמקורבים מאוד למועדון ולעולם הספורט אומרים שמי שקיבל את ההחלטה זה מיטשל גולדהאר, הוא הבין מה קורה בארץ ואיך הפרשה הזאת אגב לא רק כאן גם בעולם מסוקרת הוא הבין שאי אפשר להמשיך בצורה הזאת ומיד הוציא את ההודעה. מכבי תל אביב היא מועדון מאוד סגור הם תמיד עושים את הדברים בצורה מאוד סגורה וזה מצליח להם. כאן הם היו צריכים להבין שכבר לא מדובר בכדורגל אלא בשתי נערות בנות פחות מ-16, ואולי רק בשבילן היה צריך להשעות. כי מה שעובר עליהן בימים האלה כשהן מסתגרות בביתן, ובוכות כל היום והם מהצד השני מגיעם לאימונים זה היה מביש".

איך מגיעה ההפרשה אליך? מדובר באירוע שהתרחש במאי. 
"במשך תקופה ארוכה זה היה רק אצל הבנות עצמן, הן החליפו ביניהן מידעים. הייתה להן קבוצת ווטסאפ והן דיברו אחת עם השנייה. בשלב מסוים זה מגיע גם אליי וגם לגורם נוסף, שמעביר את המידע בין היתר גם למרכז לסיוע לנפגעי תקיפה מינית. היה לי את המידע אבל לא רציתי להוציא אותו החוצה".

הבנות לא פנו למשטרה או לבית הספר?
"ממש לא, גורם שמקורב לבנות שמע את הסיפור והוא זה שהעביר אותו הלאה. כשהבנתי, שהנושא הועבר לידיעת מכבי ת"א ולבית הספר באותו יום פרסמנו את הפרשה".

למה הן התחילו לדבר?
"זה בדיוק הפוך, למעשה השיחות הראשונות של הבנות בתוך קבוצת הווצאפ היו שיחות של חברות שמספרות אחת לשנייה על דבירם שהן עוברות בחיים, לא ראו את זה כמשהו שלילי. ילדות פחות מגיל 16 הן הבינו לפחות מבחינתן שהן נוצלו רק אחרי שהפרשה הזאת התפוצצה, זו גם הסיבה שהן לא פנו קודם לכן למשטרה ולא שיתפו את ההורים ואף אחת, מבחינתן זה היה שיחה של בין חברות. רק לאחר מכן ובטח אחרי תגובה של השחקנים שאמרו ששיקרו להן וכו' אז הן הבינו לאיזה סיפור הן נכנסו. בטח אחרי השיימינג ומה שהן עברו ברשת".

מה הן עוברות?
"קודם כל אפשר לראות את זה ברשת, זה פשוט מטורף הצורה בה מתייחסים אליהן, אני תמיד הולך לראות אם זה ילדים שמגיבים, אתה רואה אנשים בוגרים, בעלי משפחות, שמתייחסים לילדות האלה בצורה פשוט נוראית. הן רואות באינסטגרם בפייסבוק מה עושים להן ואם בהתחלה זה עבר לידן ביום הראשון, הן בבית שלהן בוכות כל היום. במובן מסוים הן אפילו רוצות כבר להגיע לתחנת המשטרה ולמסור את העדות כדי לספר את הסיפור שלהן, כי הן מרגישות בימים האלה שהן הפכו להיות האשמות בסיפור לא הקורבנות".

תמיכה?
"יש סיוע גם של בית הספר כמובן המשפחות צמודות אליהן, גם של השירות הפסיכולוגי של העיר בה מתגוררות, שמלווים אותן ומנסים לסייע להן בימים האלה להתגבר על כל הקשים שיש להן".

מגיעות לבית הספר?
"כן, ממשיכות להגיע לבית הספר, זה אחד הדברים שהמליצו מהיום הראשון - להמשיך בשגרה למרות הסיטואציה הבלתי אפשרית".

כולם יודעים?
"בימים האלה אי אפשר שלא לדעת, בעידן של האינסטגרם. אנחנו כמובן שומרים עליהן וכו'".

זה לא עוזר וזה אומץ להגיע לשם.
"נכון אני חושב שזה עבודה של הרשות המקומית ובית הספר, גם מבחינתם של השחקנים צריך להמתין ולראות כי בסופו של דבר כל עוד הם לא מסרו את גרסתם לגבי מה שהיה ואין לנו תמונה מלאה".

הם טענו: 'לא ידענו את גילן'.
"הם אומרים 'שיקרו לנו', זו ההגדרה המדויקת".

הוצגו תעודות זהות מוברקות.
"התעודות זהות זו הטעיה אחת גדולה, הן לא הוצגו לשחקנים. ואגב כשאדם מבקש תעודת זהות מילדה צריך לחשוב פעמיים למה הוא ביקש, אבל זה לא הסיפור. הן הציגו תעודה חודש לפני במסיבה שהוזמנו אליה, אחד ממארגני המסיבה אמר להן: 'אם אתן רוצות תשנו את התאריך ותשלחו לי'. גם אנחנו כילדים עשינו את השטויות האלה, אי אפשר להאשים אותן בסיפור הזה כיוון שהן זייפו ת.ז. חודש לפני כן".

יש פרשה יותר נרחבת משני השחקנים שידוע לנו עליהם?
"אני לא אופתע, אני כבר שומע קולות על מעורבים נוספים. אני חושב שהמשטרה פה, אם היא תיכנס לעומק של הסיפור, יכול מאוד להיות שנראה מעורבים נוספים שמגיעים, יכול להיות גם כדורגלנים".