התפתחות משמעותית בפרשה שמסעירה את עולם הספורט, בעקבות החשד למעורבותם של שני שחקני כדורגל בכירים בקיום יחסי מין עם נערות בנות 15. השניים צפויים להיחקר באזהרה לאחר שהנערות ימסרו את עדותן במשטרה. 

זאת ועוד, במשטרה אף מתכוונים לזמן שחקני כדורגל נוספים, שיידרשו לתת עדות ואף להיחקר באזהרה. במשטרה חושדים כי הכדורגלנים, שניהם מקבוצת מכבי ת"א, לא היו היחידים שקיימו יחסי מין עם קטינות - בין אם מדובר בנערות הללו או באחרות.

אתמול נודע ל"מעריב" כי סרטונים ותמונות שהופצו ברשתות החברתיות עשויים לחשוף פרטים חדשים בפרשה. החקירה תתמקד בעיקר סביב השאלה אם השחקנים ידעו מהו גילן של הקטינות, או שמא הנערות הטעו אותם לכאורה כשמסרו גיל בוגר יותר. 

במשטרה חושדים כי כבר בחודשים האחרונים של שנת 2019 החלו כדורגלנים לבלות עם צעירות שגילן מתחת לגיל 18. במשטרה נחשפו לסרטונים ולתכנים נוספים, שאף כי אינם קשורים ישירות לפרשה, הרי שהם עשויים לשפוך אור על אירועים אחרים - וזאת במסגרת ההנחה הגוברת ומתבהרת שהאירועים הללו לא היו חד־פעמיים.

"אם השחקנים היו יודעים שהן קטינות, הם בחיים לא היו נפגשים איתן, ובטח לא היו מסכימים שיצלמו ויתעדו את האירועים", אמר אתמול גורם המעורה בפרטי הפרשה, "הם עשו שטויות, אבל זה כבר קשור לפן המוסרי".

בתוך כך, אתמול הודיע מועדון הכדורגל מכבי ת"א על יציאתם של שני השחקנים לחופשה זמנית. בהודעה רשמית שהוציא המועדון נכתב: "הטענות במקרה זה הן חמורות ובעלות השלכות לכל הנוגעים בדבר, ובהמשך לכתבות שפורסמו בשבוע האחרון, התמקדנו באיסוף מידע ובהתנהלות על פי הנהלים של הרשויות הרלוונטיות החוקרות את הנושא. עם כל הקושי שבדבר, אנו סבורים כי בשלב זה חשוב להמתין בסבלנות ולאפשר להליכים להגיע לכדי מיצוי באין מפריע".

עוד נכתב כי "המועדון יעקוב מקרוב אחר כל ההיבטים של ההליך, ויפעל בהתאם לממצאים ברגע שיהפכו לזמינים. עמדת המועדון אינה משתמעת לשתי פנים בגינוי חריף של כל התנהגות לא חוקית, גזענית, מפלה מכל סוג שהוא, או כזו שאינה הולמת את מועדון הכדורגל מכבי ת"א".

"המועדון ימשיך כתמיד לדבוק בהתנהלות על פי חוק, כמו גם על פי ערכים וסטנדרטים התנהגותיים, שאותם אנו רואים ככאלה המשרתים את טובת המועדון", הוסיפו במכבי ת"א. "בבוא העת נפעל במסגרת הליכים פנימיים, ובנושא זה ערך המועדון פגישה עם השחקנים שבה נקבע באופן הדדי, לטובתם ולטובת המועדון, על יציאתם לחופשה זמנית, שתאפשר להם - לטפל בנושאים שונים הקשורים לאירוע, ולמועדון - להתמקד, בין שאר הדברים, בכדורגל. המועדון מגנה בכל תוקף את הניסיונות להשמיץ כל צד במהלך הליך זה".

יש לציין כי חלק מהסרטונים שמופצים נחשדים כ"פייק ניוז" - כלומר, סרטונים שבוצעו בהם שינויים. לכן, לא ממהרים להתייחס אליהם במשטרה כאל מובן מאליו. כפי שצוין, יש עוד שחקנים שמעורבים, על פי החשד, בפרשה.