משמר בתי המשפט הגיש היום (ראשון) תלונה למשטרה בעקבות מכתב איום שנשלח לשופטת בית המשפט העליון ענת ברון. "צפי לעונש", נכתב בתוכנו של המכתב, מה שעורר את חשדה של השופטת המתגוררת בתל אביב, והיא מיהרה להגיש תלונה במשטרה, שפתחה בחקירה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה בישיבת הממשלה את האיומים על השופטת ברון. "יש לגלות אפס סובלנות כלפי כל מי שמאיים ברצח על שופטים ונבחרי ציבור כאחד", מסר נתניהו, שהוסיף: "רק החודש הגשתי במשטרה שלוש תלונות על איומים ברצח נגדי ונגד בני משפחתי. אני קורא למשטרה לפעול במהירות ובעוצמה כדי להדביר את נגע ההסתה - אין לו מקום בקרבנו".

ראש לשכת עורכי הדין, עורך הדין אבי חימי אמר כי הוא "מגנה בכל תוקף את האיומים על שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון. השופטים ואנשי מערכת אכיפת החוק עושים עבודת קודש בשמירה על הדמוקרטיה וכל ניסיון להלך עליהם אימים הוא חציית קו אדום נוסף. עלינו לפעול במהרה ולשים קץ לתופעה בזויה זו, ואני קורא למשטרת ישראל לפעול בנחישות לאיתור שולחי המכתב".

שר המשפטים אבי ניסנקורן אמר בתגובה כי "המתקפה המתמשכת על מערכת המשפט מסוכנת - ומסכנת את חוסנה של מדינת ישראל. יש שופטים בירושלים והם ימשיכו לבצע את עבודתם ללא מורא".

יו"ר האופוזיציה חבר הכנסת יאיר לפיד (יש עתיד-תל"ם) התייחס גם הוא לאירוע, וכתב בחשבון הטוויטר שלו כי "האיום על שופטת בית המשפט העליון הוא תוצאה ישירה של ההסתה שמגיעה מנתניהו. זה על שמו".

ברון מכהנת בכס בית המשפט העליון מזה כחמש שנים. יצוין כי מכתב בנוסח כזה המגיע לשופט מעלה את רמת המסוכנות בה הוא נמצא ואת רמת האבטחה סביבו, ומקבל כובד משקל והתייחסות בשל חומרת הדברים.

על פי הידוע, ברון, שהעבירה את התלונה, מסרה כי "זהו מכתב איום מפורש". יחד עם זאת, בעבר אירעו מקרים בהם הופנו איומים אל שופטים באמצעות מכתבים וריסוס כתובות ונשלחו איומים מרומזים או ישירים ללשכות השופטים או לבית המשפט עצמו, אבל במקרה שלפנינו מדובר בחציית קו אדום, שכן המכתב נשלח ישירות לביתה של השופטת.