אי שם למרגלות הכרמל, בחוות מקורה שליד כרם מהר"ל, שוכן יקב אמפורה, אחד היפים שביקבי ישראל – עוד בטרם טועמים מן היין. אולי אין זה מכובד להתייחס לצורה לפני התוכן, אבל אני מקווה שביקב אמפורה לא יכעסו עלי אם אכתוב כאן שהיקב הזה, קודם כל, הוא מרהיב ביופיו (אין זה פלא לגלות כי תוכנן על ידי אדריכל איטלקי מחבל פיימונטה שהתמחה בתכנון יקבים). היקב ששייך לאיש העסקים ולדימיר דובוב ולווטרינר ד"ר יובל סמואל. על היין אחראיים הייננים מעיין קושיצקי, כיינן ראשי שלצידו היינן מאירם הראל.

מאירם הראל ומעיין קושיצקי נותנים עבודה  (צילום: שני בריל)
מאירם הראל ומעיין קושיצקי נותנים עבודה (צילום: שני בריל)

בדיקה לפני קניה 
חיפוש דרך ייננית עלול להיות מסע מייגע, אך באמפורה הוא הפך למסע קסם מסתורי עבור כל חובב יין, מסע שמומלץ לעשותו במרכז המבקרים של היקב. למה? כי יינות היקב אינם זולים, הסדרה הנגישה שלו, כמו "מד" מתחילה ממחירים של מעל ל-80 שקלים וסדרות יקרות יותר, כמו "מקורה", מגיעות למחירים של מעל ל-300 שקלים. רוב היינות בהחלט שווים את מחירם, אבל אולי כדאי להכיר אותם קודם מעל צלחת גבינות במרכז המבקרים שים של היקב, שפתוח גם בסופי שבוע ומהווה נקודת משיכה למאות מבקרים.
יקב אמפורה  (צילום: שני בריל)
יקב אמפורה (צילום: שני בריל)


מנות טעימות ויין מצוין 
ישבנו שם, קבוצה של טועמים מאתר מעריב-סנהדרינק בצהרי יום ראשון, זה שלפחות על הנייר אמור להיות היום החלש ביותר בשבוע. רק שבפועל המה היקב ממבקרים, עם שני נתונים משמחים מאוד למי שעוקב בדאגה אחר סצנת היין המקומית: רוב הקהל היה צעיר יחסית (הערכה, מתחת לגיל 30) – ומה שהפתיע ושימח אפילו יותר: רובו הורכב מנשים צעירות. שאלתי את הצוות אם מדובר באירוע מיוחד לנשים ונעניתי שלא: כנראה שדי בשילוב בין מנות פשוטות וטעימות להפליא, יין מצוין שבחלקו מוגש בכוסות (מבלי להתחייב לבקבוק שלם) – ונוף מקסים, הן במובן הארכיטקטוני מבפנים – והן למי שיושבים בחוץ.

אירוח של אלופים 
אין זה מקרה שהאירוח ביקב הפך למוקד המשיכה שלו: אסף עזר, המנכ"ל, הוא לא רק בוגר שלוש וחצי שנות לימודי ייננות ומי שהיה סומלייה ב"נומברה דה וין" במילאנו, אלא בעל עבר עשיר של ניהול מסעדות בלונדון, כלומר – מי שלא רק יין הוא מקצועו אלא גם אירוח.

כדאי לדעת:
מרכז המבקרים, פתוח בכל יום משעה 10:00 מומלץ להזמין מקום מראש ולהתעניין גם בסיורים, מפגשים ופעולות אחרות שמתקיימות במקום מעת לעת.