סוף לוויכוח בין הארגונים: שר החינוך יואב גלנט הודיע הערב (ראשון) כי בבתי הספר יסודיים והגנים יסתיימו הלימודים ב-13.07, כשתלמידים עד כיתה ד' ובגנים ילמדו גם בבית הספר של החופש הגדול. בכיתות ז'-י' הלימודים יסתיימו ב-1.7. תלמידי כיתות יא-יב יהיו בזמן בלימודים לבחינות הבגרות. בהסכם בין השלטון המקומי, האוצר ומשרד החינוך הוחלט המתווה הנוכחי. 

מבחינת משרד החינוך, שעת למידה מרחוק תהיה שוות ערך כספית ולימודים מבחינת משרד החינוך ללמידה פיזית בכיתה, מתוך ההבנה שידרשו בעתיד ללמוד ברחוק גם בגלל קורונה וגם בשל סיבות של קדמה במערכת החינוך.

באשר לויכוחים בין הסתדרות המורים וארגון המורים אמר שר החינוך גלנט: "יש כאן התנהלות לא מקובלת. אנחנו ניהלנו מו"מ עם הסתדרות המורים. עם ארגון המורים לא היה מו"מ כי הם לא הגיעו אליו. התהליך אליו הגענו לשקף את ההבנה של משרד האוצר, החינוך, המשפטים והשלטון המקומי עם הסתדרות המורים להגיע לנקודת איזון. אנחנו הולכים לפי ההחלטה הזו שמשקפת את המציאות שנחתה על המדינה – מכת הקורונה. אני מקווה שגם ארגון המורים יבין את זה".

קורונה בבתי הספר (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: מרק ישראל סלם)
קורונה בבתי הספר (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: מרק ישראל סלם)

"קשה לי לראות שמורי כיתות י' שובתים במן שהיתר מלמדים. את ההחלטה הזו אנחנו מתכוונים לממש ואנחנו באים כגוף אחד תחת ממשלת ישראל לקיים אותה למען הציבור שבחר בהם", הוסיף השר.

"למורי כיתות י' יש אחריות ללוות את התלמידים. כאשר הדברים פועלים בניגוד להחלטות יש לנו כלים שנוכל להשתמש בהם בעת זו", חידד מנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב והוסיף: "ב13.03 בתי הספר נסגרו וב-15.03 כולם עברו להוראה מקוונת. בגין המעבר וההתארגנות בשעת החירום ובתוך הצורך ליצור מסגרות לחופש הגדול במדינה הזו – כל הסקטורים במדינה חתמו על ההסכם ובתוך כך גם ארגון המורים. נדרשת מהם לקבל את ההחלטה של המדינה, משרד החינוך ומשרד האוצר". 

מהסתדרות המורים נמסר כי עמדתם לא השתנתה: "ההסכם שעליו חתמנו עם המדינה מקבע את עיקרון השוויון בין כלל עובדי ההוראה. כפי שכבר ציינו בעבר, אם המדינה לא תכבד את עיקרון השוויון, הרי שבהתאם להסכם, מועד סיום שנת הלימודים בחטיבות הביניים יהיה ב- 19.6.20, בגני הילדים ובבתי הספר היסודיים ב-30.6.20".