חזרה לשגרה בעולם התיירות: רעיה בלחסן, מייצגת אתרי תיירות בצפון, שוחחה עם ענת דוידוב בתכניתה איפה הכסף ב-103FM, והתייחסה להשבת הפעילות באתרי הנופש ובענף תיירות הפנים בכלל. כמו כן, סיפרה על המחירים בימים שאחרי משבר הקורונה. "באמצע השבוע מאד רגוע, ויש ירידה במחיר. רוצים שאנשים יגיעו בהמוניהם. הצפון עמוס, אנשים מגיעים בהמוניהם", אמרה. 


מה קורה בצפון? יש הבדלים בין אמצע השבוע לסוף השבוע מבחינת מחירים?
"בגליל ובכלל בצפון מאוד מאוד שמחים שסוף כל סוף הקורונה מאחורינו, ואתרי התיירות נפתחו. המלונות התחילו להיפתח, ובסוף השבוע הזה נפתחה  רשימה די ארוכה של מלונות בצפון, גם ליד הכנרת ובראש פינה. זו תופעה שאנחנו כבר חווים אותה מחג השבועות, בו נפתחו האטרקציות. באמצע השבוע מאוד סימפטי, רגוע מאוד.

יש נקודה שהרבה אנשים אולי לא מודעים אליה, שכל שוק הקבוצות הצטמצם מאוד, ולמעשה לא מגיעות כמעט קבוצות שהן בדרך כלל אלו שמגיעים באמצע השבוע. לעומת זאת בסוף השבוע, מיום חמישי, יש פקקים נוראיים מהמרכז-צפונה, וגם הפוך. בכבישי הצפון ממש אי אפשר להסתובב בסוף השבוע, וגם האתרים הומי אדם".

הצפיפות הזאת מסוכנת ומסכנת, והשאלה היא איך שומרים.
"אז בהקשר הזה אני רוצה לציין שמשתדלים ועושים את כל המאמצים שמתחילים במדידת חום באתרים, מקפידים על עטיית מסכות. אבל, וזה אבל גדול, בסופו של דבר כל אדם באמת צריך לקחת פה אחריות אישית, ולהבין שהוא מגיע לאתרים שיש בהם עוד אנשים, ולהתחשב. מבקשים מבן אדם אחד לגשת לקופה ולא שכל המשפחה תיגש. לא תמיד אנשים נענים לזה".    

בצימר או בבית מלון אנשים יעירו לך, ואת תשתדלי לכבד את הבעלים ואת מה שקורה,  בחופי הכנרת למשל זאת הפקרות.
"אני לא כל כך בקיאה במה שקורה בחופי הכנרת, אבל אני מבינה שבאמת אנשים יוצאים בהמוניהם ויש עם זה בעיה. אני חושבת שבאמת צריכה להיות אכיפה. באתרים שאני מייצגת יש אכיפה, והתחילו להגיע להסדרים עם המשטרה שהיא תגיע".

בכמה צנחו המחירים?
"יש מקומות שבהם לא הורגשה צניחה במחיר. באמצע השבוע הורידו מחירים כדי לתקשר לאנשים שיגיעו בהמוניהם וייהנו גם משקט ופחות אנשים, ומחוויה הרבה יותר טובה".

ובסופי שבוע לא הורידו?
"בסופי שבוע המחירים ירדו יחסית ב-20%-30%, אבל אם מישהו בא מחמישי ועד שבת - אז המחירים הם מחירים. כל מקום והמחיר שלו. השנה הצפון עמוס מים, הנחלים זורמים. ועוד נקודה שחשוב מאוד להגיד לאנשים, שיישמרו על הנקיון. זה פשוט מזעזע, אנשים לא באים עם שקיות ניילון, לא אוספים, ויש פחי אשפה בכל מקום. מרעילים בעלי חיים וגם מרעילים את עצמנו, את הטבע שלנו ואת מקורות המים שלנו, וזה לא הוגן".