"אין הנחת סלב": בעקבות ההודעה כי הפרקליטות מבקשת להטיל על השחקן משה איבגי 15 חודשי מאסר בפועל בגין ביצוע מעשה מגונה, עו"ד מיכאל כרמל עלה לשידור היום (ראשון) בתכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM וביקר את ההחלטה ואת העונש המוגזם, לדבריו. "טיעון פופוליסטי שלא תואם את המציאות ואת העבירות בהן איבגי מורשע",אמר כרמל.

התפרסם שהפרקליטות מבקשת להטיל על משה איבגי עונש של 15 חודשי מאסר בפועל.
"הייתי בהלם. לא האמנתי שאשמע טיעון כזה פופוליסטי שלא תואם את מציאות העבירות שבהן מרשי הורשע. לא את חלוף הזמן, לא את העונש הציבורי שהוא נושא בו מזה חמש שנים. לא האמנתי בחלומות הכי רעים שלי, שבגין המעשים שבית המשפט קבע שמשה עשה, ייבקשו מאסר בפועל".

אתה יודע שעל כל דרישה פחותה מזאת, הציבור היה מאשים את הפרקליטות שהיא נותנת לו הנחת סלב.
"אני לא חושב שמדובר פה בהנחת סלב. אני חושב שמדובר פה, כפי שהשופט אמר בדיון, במבחן בוזגלו הפוך. מבקשים להעניש אותו הרבה יותר בגלל שהוא משה איבגי".

אתה יודע להציג דוגמאות לזה שבמקרים דומים, כשהשם הוא לא איבגי, מבקשים פחות?
"הצגתי לבית המשפט תיקים חמורים יותר ממשה איבגי, שבהם השופטים הסתפקו במאסר מותנה. כולל פסק הדין של חיים רמון, שהמעשה שהורשע בו היה לא פחות חמור והסתיים במאסר מותנה ו-120 שעות למען הציבור, שהפרקליטות לא הגישה עליו ערעור".

וגם בלי קלון כי אפשרו לו לחזור להיות משנה לראש הממשלה.
"נכון, גם בלי קלון. פה יש קלון. הציבור שפט את איבגי עוד הרבה לפני שהוא הורשע. הוא לא עובד כבר חמש שנים עם כל המשמעויות הכלכליות, המשפחתיות, והנפשיות שמלוות אותו בתקופה הזו".

אתה אומר שלאנשי ציבור אין סיכוי לקבל משפט צדק?
"אני לא אומר שהוא לא קיבל משפט צדק. לא אמרתי דבר כז ולא אעז להגיד דבר כזה. השופט אריאלי כתב הכרעת דין מדהימה, מקיפה, יסודית. אני לא מסכים עם התוצאה הסופית שלה של הרשעה בעבירות פליליות, אבל אני מסוגל להבין את נקודת מבטו. אני לא בטוח שהיא נכונה, אבל הוא כתב הכרעת דין יפהפייה. איבגי קיבל משפט צדק לדעתי".

קובי פרץ כתב היום פוסט נרגש למען ציפי רפאלי. אבל הוא גם כתב שם שהוא לא ילך לפינה הזו של למה הוא הלך למאסר בפועל כשהוא פרץ, ובמקרה של בר וציפי רפאלי, אז שולחים את האימא במקומה. יש תחושה של קיפוח כזה או אחר מצידו של איבגי לדעתך?
"אני בהחלט חושב שיש תחושה שנעשה לו עוול בעצם הפרסום שהוא חשוד בעבירות שהוא מעולם לא הואשם בהן, כמו עבירות אונס וכדומה. משה בהחלט חושב שרדפו אותו בתקשורת בצורה שלא תיאמן, אבל הוא לא מרגיש מקופח".

למה שירדפו אותו? הוא היה יקיר התקשורת. מהשחקנים הכי אהובים בארץ, גם מבחינה ציבורית, לא רק תקשורתית.
"אז איזה אתר מסוים החליט לגמור לו את הקריירה, דיבר עם 300 נשים, כל מי שאמרה משהו טוב על איבגי, ניתקו לה את הטלפון בפרצוף. מי שהעזה להגיד משהו רע עליו, עשו על זה שישו ושמחו".

בשנים האחרונות הוא מופיע? עובד?
"לא. לא עובד, לא מופיע. בעל, אבא וסבא במשרה מלאה".

ואיך הוא עובר את זה?
"הוא השלים עם גורלו. הוא חי את חייו כאדם פרטי, לא כמשה איבגי הכוכב".

זה לעבור ביום אחד מהשחקן הכי עסוק בישראל- למובטל. זה לא אירוע שאני מאחל למי מאיתנו.
"ובטח לא בגין העבירות שבגינן הוא הורשע בסופו של יום".

על איזה עונש אתה היית חותם?
"אני חושב שהמעשים שבגינם הוא הורשע, לא משנה אם הוא איבגי או כל בן אדם אחר, לא צריכים לקבל יותר ממאסר מותנה, עבודות לתועלת הציבור ופיצוי למתלוננת".