נתניהו מבקש מגנץ לפתוח את ההסכם הקואליציוני: ההסכם הנוכחי בין נתניהו וגנץ מדבר על כך שבתקופת ממשלת החירום השניים מחוייבים להוביל יחד לבחירות, במידה ובג"ץ מתערב בהסכם ביניהם. לפיכך, בחדשות 12 מדווחים הערב (ראשון) כי נתניהו מבקש לפתוח את ההסכם, ולחוקק חוק הקובע כי במידה ובג"ץ יתערב בהסכם ביניהם בכל נקודה לאורך כל הקדנציה, נתניהו יישאר ראש ממשלת המעבר גם בתקופת הבחירות - בהם נתניהו כבר פתח פער עצום בסקרים.

בנוסף, מבקש יו"ר הליכוד וראש הממשלה לממש את אופציית השנה הרביעית בקדנציה, כדי להקטין את האפשרות שבג"ץ יתערב ויפסול את מתווה הממשלה הדו ראשי.

לפי הערכות של בכירים בליכוד, נתניהו מחפש סיבה ללכת לבחירות, שכן מכיוון רעייתו שרה ובנו ויאיר לוחצים להוביל את פירוק השותפות עם גנץ. "החתונה הזאת בינינו לבין כחול לבן תיגמר הרבה יותר מהר ברבנות ממה שכולם חושבים", אמרו הבכירים והוסיפו כי "נתניהו מנסה למצוא את התזמון והתירוץ ללכת לבחירות, יתכן שהעברת התקציב תספק לו את ההצדקה".

נתניהו וגנץ (צילום: מרק ישראל סלם)
נתניהו וגנץ (צילום: מרק ישראל סלם)

מהליכוד נמסר בתגובה: "שקר מכוער. בתקשורת מצאו דרך חדשה להעליל על שרה ויאיר. מספיק להגיד את מילת הקסם בלפור כדי להכשיר כל מידע מופרך ככל שיהיה ללא צורך לגבות אותו בעובדות".

יו"ר האופוזיציה ושותפו של גנץ למפלגה לשעבר, יאיר לפיד, התייחס בחשבון הטוויטר שלו לפרסום ועקץ: "אם זה יגמר ברבנות אז שלפחות יצביעו בעד החוק שלנו לברית הזוגיות"