האיומים על חייה של שופטת העליון: הערב (ראשון) נמסר, כי לפי הערכות המשטרה, התלונה על האיומים ברצח של שופטת בית המשפט העליון ענת ברון יועברו כבר השבוע לטיפול היחידה המרכזית לפשעים חמורים בלהב 433.

במכתב האיום על השופטת ענת ברון נכתב: "שילמת בעבר מחירים קשים, צפי לעונש". המאיימים רומזים לבנה של השופטת שנרצח בפיגוע במייקס פלייס בשנת 2003. גורמים במערכת אכיפת החוק אומרים שמדובר באיום מפורש ברצח וכך גם מתייחסים לזה. בנוסף אבטחה צמודה הוצמדה לשופטת.

בין התיקים הבולטים בהם ישבה ברון בעת האחרונה ניתן כמובן למנות את פסילת חוק ההסדרה, שאלת הטלת המנדט על נתניהו, התיק העוסק בבג"ץ איתמר שמעוני, בדרישתו לפסול את הכרעת השופטת בעניינו במחוזי, שם כתבה ברון: "החוק אפשר את המשך הדיון; ההרשעה לא תסוכל בדלת האחורית". שופטת ענת ברון דחתה על הסף את עתירתו של שמעוני, לנוכח ההוראה הברורה שבחוק בתי המשפט: "שופט שהחל בדיון ותקופת מינויו לכהונה נסתיימה מחמת מינוי לערכאה אחרת, או משום שנסתיימה תקופת כהונה בפועל, יהיה מוסמך לסיים את הדיון שהחל בו".

אסתר חיות, ענת ברון (צילום: יוסי זמיר, פלאש  90)
אסתר חיות, ענת ברון (צילום: יוסי זמיר, פלאש 90)

היא נחשבת מקורבת לנשיאה אסתר חיות, ובעבר נחשף כי בתפקידה הקודם כשופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דחתה ברון חמש תביעות ייצוגיות שונות בהיקפים גדולים נגד מפעל הפיס אשר תרם למוסד שבראשו עמד בעלה - הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה תל אביב.

ברון נשואה לגבי, יזם בתחום הנדל"ן ויושב ראש הוועד המנהל של הקונסרבטוריון הישראלי למוזיקה תל אביב. מתגוררת בצפון תל אביב. היא אם לשניים. באפריל 2003 שכלה את בנה הבכור, רן, מוזיקאי בן 22, בפיגוע במועדון מייק'ס פלייס בטיילת תל אביב.

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון התייחס מוקדם יותר למכתב האיומים על שופטת העליון, ענת ברון, במהלך סיור שקיים במשרד המשפטים, ואמר: "היום נחשפנו למכתב איום שהופנה לשופטת בבית המשפט העליון, אני יודע שחלק מהנוכחים כאן בחדר הסתובבו או מסתובבים עדיין עם אבטחה – האווירה העכורה הזו וההתלהמות כלפי שומרי הסף ואנשי החוק במדינת ישראל מסוכנת לחברה שלנו. אני מגנה אותה בכל תוקף ואני אפעל בכל כוחי בכדי לגדוע אותה. אבי, כל חבריי ואני נעמוד כחומה בצורה בכדי שאתם, השופטים וכל עובדי הציבור בישראל תוכלו למלא את תפקידכם ללא מורא וללא משוא פנים".