"אני חושש מאוד מגל שני של קורונה, כפי שמסתמן בימים אלה, אבל גם אם יהיה - אני לא מאמין שמישהו יסגור שוב את המשק, כי זה מסוכן יותר פי כמה מהקורונה עצמה. אנחנו ברשת ממשיכים כל הזמן לדחוף קדימה", כך אומר ל"מעריב" מנכ"ל ישרוטל, ליאור רביב.

לדברי רביב, "בזכות תיירות פנים, יש תפוסה של 80% ומעלה בבתי המלון. אנחנו לא בונים בשלב זה על תיירות זרה. להערכתי, התיירות הנכנסת תחזור לישראל רק לקראת סוף 2021, או במקרה הטוב באמצע 2021. כמובן שאם יימצא חיסון, כל תמונת המצב תשתנה".

בתוך כך, רשת ישרוטל וחברת בנייני העיר הלבנה מסרו אתמול על הקמת מלון עם 170 חדרים ברחוב פינסקר בתל אביב, בהשקעה של 200 מיליון שקל. השותפות תהיה בחלקים שווים. מדובר במבנה בן חמש קומות לשימור בשטח בנוי של 4,338 מ"ר, שיוסב לשימוש מלונאי. 
לפני כשנתיים וחצי החליטה הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לאשר את שיפוץ הבניין ולבצע בו שימוש חורג למגורים ומסחר, וכיום פועלים בו משרדים.

מדובר בעסקה הרביעית לבנייני העיר הלבנה ולישרוטל בתוך פחות משנתיים. בשבועות האחרונים נחתמה עסקה לרכישת קרקע ברחוב מונטיפיורי בתל אביב ב־110 מיליון שקל, ובכוונתן להקים במקום מלון בן שש קומות, שיכלול 200 חדרים בהשקעה של 250 מיליון שקל. לפני כשנתיים רכשו שתי החברות יחד את הבניין בדיזנגוף 99 תמורת 62 מיליון שקל, והן פועלות להסבתו למלון. כמו כן שותפה ישרוטל (20%) בקבוצה שהוקמה לצורך רכישת והקמת פרויקט בזל (מתחם מד"א), בשיתוף בנייני העיר הלבנה (40%) וקרן נדל"ן (40%).

ליאור רביב, מנכ
ליאור רביב, מנכ

מנכ"ל רשת ישרוטל: "למרות הקורונה ולמרות הבלימה בתיירות הזרה, אנחנו מאמינים בכוח התיירותי של תל אביב. ב־13 בתי מלון שכבר נפתחו אנחנו עובדים חזק מאוד".

תוכנית החזרה לשגרה של ישרוטל חושפת, כי כל מלונות הרשת באילת כבר נפתחו, חוץ ממלון לגונה שייפתח בסוף השבוע הקרוב. המלונות בראשית, כרמים, יערות הכרמל ומצפה הימים נפתחו במהלך חג השבועות. המלונות אוריינט האוס בירושלים ורויאל ביץ' בתל אביב ייפתחו ב־2 ביולי. מלון פאבליקה בהרצליה ייפתח ב־9 ביולי, ומלון קדמא בשדה בוקר ייפתח ב־1 באוגוסט.

רביב: "אם לא יהיה גל שני של קורונה, נפתח את כל בתי המלון. המצב מצוין חוץ מבתל אביב ובירושלים, ובגלל זה המלונאים מקטרים. הביקוש לחדרים מוכיח את זה. למרות זאת בתל אביב, בירושלים וגם בפאבליקה הרצליה - אנחנו עדיין חלשים".