בשל ההשבתה המתמשכת של תנועת הרכבות, עומסי התנועה בכבישים גוברים, בעיקר בשעות הלחץ של הבוקר ואחר הצהריים. כתוצאה מכך גם  האוטובוסים צפופים יותר.

לאור הצורך באוטובוסים נוספים, ובשל משבר הקורונה שהותיר מאות אלפים ללא פרנסה, זינק במאות אחוזים הביקוש ללימודי נהיגה באוטובוס.
לפי נתוניהן של מכללות אגד על פניות ללימודי נהיגה בחברת האוטובוסים הגדולה בישראל, בחודש פברואר, לפני פרוץ הקורונה, התעניינו 535 בני אדם בלימודי נהיגה באוטובוס. לעומת זאת, בין 10 ל־26 במאי, נרשמו כ־1,300 פניות של מתעניינים - זינוק של קרוב ל־400%.

באגד ציינו שבמערך התחבורה הציבורית בישראל קיים מחסור חמור בנהגים, מה שפוגע ביכולתה של התחבורה הציבורית להעניק את השירות המיטבי לציבור הנוסעים.

באגד מעריכים שהעלייה הדרמטית בביקוש ללימודי נהיגה עשויה לשפר את התחבורה הציבורית בארץ. לפי התוכנית, יביא גיוס הנהגים הנוכחי להרחבת מצבת הנהגים הקיימת של החברה, והנהגים החדשים, שיסיימו את תהליך ההכשרה, יצטרפו לאלו הפעילים כיום.

"בחודש האחרון אנחנו עדים לעלייה יוצאת דופן בפניות ללימודי נהיגה במכללות אגד. מסלולי ההכשרה המהירים שמציעה החברה והעובדה כי אגד משלמת משכורת לחניכים כבר בתקופת ההכשרה מספקים אפשרות אטרקטיבית למחפשי העבודה בתקופה מורכבת זאת", ציין מנהל מכללות אגד אמיר חלבי, והוסיף: "אנו ערוכים לקליטת מספר רב של נהגים חדשים ואף נערכים להגדלת מספר הקורסים וההכשרות בתקופה הקרובה".