המגמה המטרידה נמשכת: פעילת השכונות מדרום תל אביב שפי פז צייצה היום (שני) בחשבון הטוויטר שלה התייחסות לתלונה שהגיש השופט עוזי פוגלמן, והודתה כי היא אחראית להדבקת הסטיקרים על תיבת הדואר בביתו של השופט הבכיר.

"יש לנו היסטוריה ארוכה עם עוזי פוגלמן" כתבה פז והוסיפה כי, "לקח לי זמן למצוא את הכתובת שלו אחרת הייתי עושה את זה מזמן. כשסירסו את חוק ההסתננויות והוא אמר שגם למסתננים יש את הזכות להכיר בת זוג ולפתח תחביבים. אחד התחביבים שלי הוא להדביק סטיקרים לאנשים".

כזכור, לאחר האיומים שהושמעו כלפי שופטת בית המשפט העליון ענת ברון, משמר בתי המשפט הגיש תלונה נוספת, הפעם בשמו של השופט עוזי פוגלמן, לאחר שעל גבי תיבת הדואר בביתו הודבקו מדבקות עליהן נכתב "דם יהודי הפקר". תלונות השופטים יטופלו על ידי יחידת להב 433. התלונה של פוגלמן הוגשה במרחב יפתח במשטרה, והבוקר, עם הגעת חוקרי להב לאסוף את התלונות, הם עברו גם במרחב יפתח. 

במדבקה האמורה נעשה שימוש במחאה שהתקיימה ב-26 למאי השנה, בה השתתפו מאות אנשים כדי להביע את מורת רוחם על פסקי דין האחרונים של בג"ץ, ביניהם גם ההחלטה השנויה במחלוקת על עצירת הריסת בית המחבל שרצח את דביר שורק. מי שהנהיג את המחאה היו  תנועת 'אם תרצו', יחד עם החזית לשחרור דרום תל אביב, בהנהגתה של שפי פז.

במהלך האירוע, ביקשו המוחים לשים סוף, למה שהם כינו "הדיקטטורה של בג"ץ". המשתתפים הניפו דגלים ושלטים עם הכיתובים "די לדיקטטורה" ,"העם הוא הריבון", "די להפקרת ישראל" וכן, אותו כיתוב שהיה על גבי המדבקה שנמצאה בביתו של השופט - עליה נכתב "דם יהודי הפקר" בלבן, כאשר המילה "בג"ץ" מופיעה בסמוך בצבע אדום, על גבי רקע שחור. 

המדבקה של החזית לשחרור דרום ת''א (צילום: באדיבות מטה החזית לשחרור דרום תל אביב)
המדבקה של החזית לשחרור דרום ת''א (צילום: באדיבות מטה החזית לשחרור דרום תל אביב)

ממטה החזית לשחרור דרום תל אביב אמרו בתגובה: "לא מאשרים ולא מכחישים. לכל אחד שמורה הזכות לאמץ תחביבים משלו וישנם כאלה שהתחביב שלהם הוא הדבקת סטיקרים". כמו כן, במטה הכחישו כל קשר לתלונה של השופטת ברון בגין איומים.

כזכור, משמר בתי המשפט הגיש אתמול תלונה בעקבות מכתב איום שהגיע לביתה של השופטת ברון בתל אביב, שבתוכנו נכתב "צפי לעונש", מה שעורר את חשדה וגרם לה להגיש תלונה במשטרה, שפתחה בחקירה. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו גינה את האיומים במהלך ישיבת ממשלה ואמר: "יש לגלות אפס סולבנות כלפי כל מי שמאיים ברצח שופטים ונבחרי ציבור כאחד, רק החודש הגשתי במשטרה שלוש תלונות על איומים ברצח נגדי ונגד משפחתי. אני קורא למשטרה לפעול במהירות ובעוצמה כדי להדביר את נגע ההסתה - אין לו מקום בקרבנו". 

גם שר המשפטים אבי ניסנקורן הגיב לאיומים וכתב: "המתקפה המתמשכת על מערכת המשפט מסוכנת ומסכנת את חוסן ישראל. יש שופטים בירושלים, והם ימשיכו לבצע את עבודתם ללא מורא".