"מוקדי הבדיקה הם בלב העשייה האזרחית": מבקר המדינה מתניהו אנגלמן התייחס היום (שני) במהלך ועדת ביקורת המדינה, להתנהלות הרשויות בעת משבר הקורונה. בדבריו חשף אנגלמן כי הורה לצוות במשרדו לשלב בתכנית העבודה לשנה הקרובה בחינה מקיפה של מערך הבדיקות ושל איכוני הטלפונים הניידים של האזרחים, שבוצעו ע"י השב"כ. "צוותי הביקורת הונחו לשלב בתכנית העבודה לשנה זו את כל מה שקשור לנושא הקורונה. כדי שנהיה מוכנים לגל שני, בחודשים הקרובים נצא בפרסום על התנהלות הרשויות בשלושה נושאים: הסיוע הכלכלי לאזרחים, פיקוח באיכון סלולרי ומערך הבדיקות", אמר. 

בוועדה השתתפו גם חה"כ עפר שלח ומנכ"ל משרד המבקר, ישי וקנין. במהלך הדיונים, הציג המבקר את פעילות המשרד לאורך השנה האחרונה, בדגש על דוחות שפורסמו וכן שטח את תכנית הפעולה ואת כיווני הפעולה העתידיים. דגש מיוחד ניתן לביקורת שהוטחה ברשויות בעניין התפקוד בעת התפשטות המגיפה בישראל. 

"יצאנו לדרך בשבועות האחרונים, לצד תכנית הביקורת הכללית של המשרד, עם ביקורת בעניין תפקוד מוסדות המדינה במשבר הקורונה, לאחר סיומו של הגל הראשון. אחת ממטרות הליבה של ביקורת המדינה היא להיות אפקטיבית ורלוונטית ואנחנו רואים חשיבות לסייע בהתמודדות גם לקראת, ונקווה שלא יגיעו, גלי תחלואה נוספים שעלולים לפרוץ בהמשך", הסביר אנגלמן בפתח דבריו. 

מתניהו אנגלמן, ישי וקנין  (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)
מתניהו אנגלמן, ישי וקנין (צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת)

"מוקדי הבדיקה שלנו הם כאמור הליכי איכון הטלפונים הניידים, מערך הבדיקות ,והסיוע הכלכלי לאזרחים, לצד נושאים נוספים. לתפיסתי, ביקורת כזו היא בליבת העשייה של המשרד, והיא תהווה כלי ממשי לשיפור השירות לציבור ולמקבלי ההחלטות. בכפוף לסטנדרט מקצועי ולעמידה בנהלי הביקורת, נפעל כדי לגבש ממצאים ראשוניים כבר בחודשים הקרובים בכלל הנושאים שפירטתי, שהם בלב השירות האזרחי, כדי שהמסקנות יוכלו להיות רלוונטיות לגלי תחלואה נוספים שעלולים לפרוץ בהמשך. מיטב אנשי המקצוע במשרדנו עובדים על זה בימים אלו״, הוסיף. 

כמו כן, ציין המבקר כי ביקורת הקורונה נערכת באופן נרחב מאד ובמוסדות רבים, בין היתר במשרדי ראש הממשלה, במל"ל, במשרד הביטחון, צה"ל ופיקוד העורף, במשרדי הבריאות, האוצר, הפנים, הרווחה, מספר רשויות מקומיות וכן במוסד לביטוח לאומי.