חדשות רעות למעשנים: ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום (שני) כי מס הקנייה של טבק לגלגול יעלה, כך שיהיה שווה למס שחל כיום על סיגריות. השוואת המס הייתה אמורה להיכנס לתוקפה כבר לקראת סוף חודש פברואר בשנה שעברה, אך בשל מערכת הבחירות שהתקיימה אז, הדבר נדחה עד שאושר שוב היום. 

למעשה, הוועדה אישרה את העלאת שיעור מס הקנייה על טבק לגלגול. שיעור המס על טבק לא מעובד עלה מ-459 ש"ח לק"ג ל-1,093.92 ש"ח לק"ג. כמו כן, שיעור המס על טבק לסיגריות עלה גם הוא בעלייה גבוהה, מאד שעומדת על כ-270%, וזינקה מ-459 ש"ח לק"ג, ל-571.04 ש"ח לק"ג, אך לא פחות מ-1093.92 ש"ח לק"ג. 

כלל התוספות בהכנסות מהעלאת מס הקנייה מוערכות בסכום של כ-450-500 מיליון ש"ח בשנה. הרקע לאישור ההחלטה בשנה שעברה התבסס על החלטת בית המשפט העליון, שנמסרה לשר האוצר דאז משה כחלון, בה נכתב שיש להפעיל סמכות ולהטיל מס קניה שווה על מוצרי הטבק לגלגול ועל סיגריות רגילות.

ההחלטה שהתקבלה הייתה צפויה להוביל להתייקרות משמעותית של מחירי הטבק לגלגול, על אף שלכחלון עמדה גם האופציה להפחית את המס על הסיגריות הרגילות, ובכך להשוות בין המסים באופן שלא יגרום לעלייה המטאורית במחיר המוצרים. בג"ץ ביקש, בסיום ההחלטה, שכל החלטה שתתקבל באשר לגובה המס תתקבל מתוך שיקולים של בריאות הציבור, וציין כי שיעור התמותה בישראל כתוצאה מעישון עומד על 8,000 בני אדם בשנה, לצד 1,000 שמתים מעישון פאסיבי.