מלך ירדן עבדאללה השני סירב לשוחח בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ולא אישר מועד לפגישה בינו לבין רה"מ החלופי ושר הביטחון, בני גנץ, שביקש להיוועד עמו על מנת לדון בתכנית השלום של נשיא ארה"ב, כך לפי גורם ירדני שצוטט היום (שני) בסוכונות הידיעות הסעודית אילאף. בשיחה עם מעריב הכחישו בלשכת ראש הממשלה את הדיווח. 

לפי הגורם הירדני, הסירוב טמון במשבר ביחסים בין ישראל לירדן על רקע תכנית הסיפוח, שצפויה לצאת לדרך ב-1 ביולי. המקור הירדני ציין כי המלך הורה לפקידיו לא לקבוע מועד לפגישה עם השר גנץ, שביקש לדון בתיאום עם ירדן בכל הקשור לסוגיית הסיפוח. 

ברבת עמון כבר הודיעו לישראל כי סיפוח חד צדדי לא יתקבל ע"י ארמון המלוכה בברכה, וכי צעד כזה מהווה הפרה של אמנות בינלאומיות. הגורם הוסיף כי ירדן מנהלת מגעים עם ערב הסעודית, איחוד האמירויות ומצרים, בתמיכת האיחוד האירופי, כדי להפעיל לחץ על ארה"ב במטרה להרתיע את ממשלת ישראל מהחלת הריבונות.

בני גנץ (צילום: רויטרס)
בני גנץ (צילום: רויטרס)

כזכור, בחודש שעבר פורסם ריאיון של מלך ירדן בעיתון הגרמני "דר שפיגל", שם הזהיר כי "סיפוח שטחים מצדה של ישראל יוביל למסלול התנגדות עם ירדן". בראיון לעיתון הגרמני אמר מלך ירדן כי "מנהיגים הדוגלים בפתרון של מדינה אחת אינם מבינים מה פירוש הדבר. מה יקרה אם הרשות הפלסטינית תתמוטט? יהיו יותר כאוס וקיצוניות באזור".

כשנשאל האם הדבר יוביל לביטול הסכם השלום בין המדינות, ענה עבדאללה: "אני לא רוצה לאיים וליצור אווירה של מחלוקת, אבל אנחנו שוקלים את כל האפשרויות".

כשנשאל לגבי תמיכת מדינות ערב בעסקת טראמפ, השיב: "בישיבות הליגה הערבית ההצעה לפתרון של מדינה אחת עדיין נדחית בתוקף. כאשר הושקה התוכנית של מדינה אחת לפני כחצי שנה או שבעה חודשים, הוד מלכותו, מלך ערב הסעודית, אמר, 'לא, אנחנו עם הפלסטינים'".