מחאת התרבות עולה מדרגה: מאות אמנים הגיעו היום (שני) להפגין מול משכן הכנסת בדרישה שהמדינה תסייע להם להיחלץ מהמשבר אליו נקלעו בשל התפרצות נגיך הקורונה, וכן תודיע על מתווה להחזרת הפעילות. 

בתוך כך המתקיים כעת דיון בוועדת הקורונה בנוגע למשבר בתרבות, אותו יזם ח"כ יאול רזבוזוב (יש עתיד-תל"ם). על פי הודעת נציגת המטה לביטחון לאומי בדיון, טליה לנקרי, ביום רביעי יתקיים דיון בקבינט הקורונה על מתווה שיאפשר התכנסות של עד 500 אנשים באירועי תרבות, ובאישור מיוחד ניתן יהיה לאשר התכנסות של למעלה מ-500 איש. 

ח״כ רזבוזוב: ״תעשיית התרבות והאירועים היא תעשייה המונה למעלה מ-200,000 אנשים. אנשים עם משפחות אשר נמצאים כבר 4 חודשים ללא פרנסה וללא שום מענה מהמדינה. אסור לנו לגזול מהאנשים האלה את הפרנסה שלהם. המדינה חייבת לשנות גישה ולפעול באופן מיידי לשיקום התעשייה הזו, שהיא חלק חיוני ובלתי נפרד מהמשק הישראלי״.

הזמר והיוצר משה דץ אמר לאסתי פרז בתוכנית "בחצי היום" בכאן רשת ב' כי "זו לא הפגנה פוליטית אלא של אנשים עצובים. האומנות היא עמוד השדרה שלנו, הלב והנשמה. כשיש שנת בצורת - החקלאים מקבלים פיצוי. מה עושים אנשים שכבר ארבעה חודשים לא עבדו? אין שום סיוע. מה אנחנו שווים בלי תרבות? איפה האחדות? אנשים פה לא מקבלים כלום. לאנשים אין כסף, איך הם אמורים לשלם חשמל ומים?".

אורי רשטיק, מרכז פעילות שח"ם, ארגון השחקנים בישראל אמר בדיון בוועדה כי ״חייהם של מאות אלפי פועלי במה שיושבים בבית תלויים בכם. כל עיניהם נשואות להחלטותיכם ולאומץ הלב שתגלו לעמוד מול עמיתיכם למפלגות אשר יושבים בישיבות הממשלה וצריכים להחליט על חייהם של אזרחים שהגיעו לפת לחם. אנחנו דורשים חזרה מלאה לשגרה של עולם התרבות. עד שזה לא יקרה – יש להנשים את אלו שצריכים באמצעות פיצוי הולם״.

יו"ר יש עתיד-תל"ם, ח"כ יאיר לפיד, אמר בהפגנת עובדי הבמה והאירועים: "אמנות ותרבות הם נשמתה של המדינה. אירועים הם השמחה שלה. אם לא ימצאו להם פתרונות ומהר, הם ילכו לחפש עיסוק אחר. מדובר באנשים מוכשרים, רבים מהם ימצאו. אנחנו נשאר עניים יותר. עניים ברוח, עניים בכיס. הממשלה המנותקת והבזבזנית הזאת צריכה למצוא להם פתרון. הפעימה השלישית לא הגיעה, גם לא הנחיות שמישהו יכול להבין".