ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר היום (שני) בישיבת סיעת הליכוד כי תוכניתו המדינית של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לא תובא לאישור הממשלה והכנסת, אך היא יכולה לשמש כבסיס למשא ומתן.

בפתח הישיבה אמר נתניהו כי "זה לא סיפוח - זו החלת ריבונות. התוכנית האמריקאית לא תובא לממשלה ולכנסת. מנחם בגין הביא את הסכם קמפ דייוויד לכנסת?" שאל ראש הממשלה והוסיף: "כשיהיה לי הסכם אני אביא אותו לאישור הכנסת והממשלה. הסכמתי למשא ומתן על בסיס התוכנית של הנשיא טראמפ, אין שום הקפאה ביישובים הקיימים".

כשנשאל לגבי עמדתה של כחול לבן בנוגע להחלת הריבונות ענה רה"מ: "זו שאלה מאוד מעניינת. אני שואל את אותה השאלה. התכוונתי להביא את זה להצבעה תוך ימים אבל המפה לא מוכנה. אנחנו בדיונים עם האמריקאים, רוצים את ההסכמה שלהם לכל העניין כפי שהיה ברמת הגולן. קיימנו גם שני דיונים עם כחול לבן. אני לא יודע מה עמדתם, אנחנו רוצים להשלים את המיפוי".

בני גנץ וגבי אשכנזי (צילום: גילי יערי, פלאש 90)
בני גנץ וגבי אשכנזי (צילום: גילי יערי, פלאש 90)

מוקדם יותר היום הסתיימה פגישתם של נתניהו וראש הממשלה החליפי ושר הביטחון בני גנץ מבלי שהשניים הגיעו להסכמות בסוגיית מתווה הריבונות.

מקור פוליטי בכיר אמר כי המכשול המרכזי בדרך למתווה הריבונות המוסכם על כל הצדדים ( קרי: האמריקאים,  הליכוד, כחול לבן ), הוא דווקא עמדתם של גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי.

עוד נמסר, כי השגריר דיויד פרידמן העביר לנוכחים בחדר ביומיים האחרונים את המסר העיקרי מוושינגטון: 'תגיעו להסכמה מלאה ביניכם ונתמוך בהחלטה שלכם'. לפי שעה אין הסכמה בין נתניהו לגנץ בנושא, והפגישה הסתיימה כאמור, ללא הסכמות.