אישורו של החוק הנורבגי במליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית הלילה (שני) עורר תגובות מעורבות בקרב חברי הכנסת, כשבאופן טבעי הח"גכים מהאופוזיציה מתחו עליו ביקורת נוקבת.

ראש האופוזיציה ח"כ יאיר לפיד בתגובה לאישור החוק: "באישון לילה, כמו גנבים, העבירה הקואליציה את חוק הג׳ובים הנורבגי. 110 מיליון ש"ח לכסאות ומקורבים ועוד איזה אאודי 8 לחליפי. ממשלת נתניהו החמישית שוברת את כל שיאי הניתוק והאטימות. במקום דמי אבטלה לעצמאים ומענקים  למובטלים מבזבזים את כספי הציבור על ג׳ובים".

מנגד, ח"כ איתן גינזבורג, יו"ר סיעת כחול לבן, בירך: "כבר שנים שח"כים מכל קצוות הקשת הפוליטית טוענים בצדק שהם נאלצים לרוץ בין ועדות בהצבעה אחרי הצבעה ולא מתפנים להעמיק בנושאי הדיון. החוק הנורבגי יאפשר עבודה יסודית יותר של הכנסת למען הציבור ויחזק את הרשות המחוקקת. חד וחלק. אגב, רבים מחברי האופוזיציה שהתנגדו היום בקול גדול נגד החוק תמכו בו באופן מוחלט בזמן הקמפיין, בדיוק מאותה מטרה לחיזוק עבודת הכנסת".

ח"כ עפר שלח (יש עתיד) אמר: "החוק המגונה הזה הוא מחיר הריצפה שקיבלה כחול לבן עבור כניעתה המוחלטת לנתניהו. אולי עכשיו, כשסידר לכמה עריקים ג׳וב, יתפנה בני גנץ לעיין במפת הסיפוח, או להתעניין בגורלם של אלה שהכסף שמגיע להם יילך למימון החוק המיותר עליו נלחם".

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) אמר: "גם הערב נתניהו לא הגיע להצביע במליאה והשאיר את הליכלוך לסמרטוטי כחול לבן. ועוד איזה ליכלוך. בזמן ש800,000 איש מובטלים ועסקים קורסים מכל עבר, הממשלה המנופחת הזו עסוקה רק בעצמה ומעבירה עוד חוק ג׳ובים בעלות של 101 מיליון שקלים. גם אקונומיקה לא תצליח להסיר את הכתם הזה. חרפה".

יו"ר סיעת הרשימה המשותפת, ח"כ אחמד טיבי, אמר: "חוק מיותר, בזבוז כספי ציבור. השרים יגיעו פחות לכנסת וזה רע לכנסת ולחברי הכנסת. זו ממשלה מנופחת שהיה צורך לקצץ במספר חבריה ולא להגדיל למעשה את מספר השרים והח"כים. זא לא חוק נורבגי אלא חוק כחול לבן".

ח"כ עופר כסיף (הרשימה המשותפת) אמר: "כחול-לבן הפכו עורם ובמקום להיאבק נגד השחיתות העבירו היום חוק ג'ובים מושחת ביוזמתם ולטובתם בלבד. קירות הכנסת הם ככל הנראה הקירות העבים ביותר בארץ  - זעקות הציבור לא חודרות פנימה".

ח״כ יאיר גולן (מרצ) אמר: "החוק הנורבגי הוא הוכחה ניצחת להשחתת המערכת הפוליטית שלנו. קודם מקימים ממשלה מנופחת, בזבזנית ולא יעילה בהכרח, ואחר כך מלינים שלא נותרו ח״כים לעבודת הכנסת. לא די ב 357 התקנים שאושרו עבור משרדי הממשלה המיותרים, עכשיו אנחנו מאשרים עוד עשרות תקנים עבור חברי כנסת מיותרים על שלל עוזריהם, רכביהם ותקציביהם. בעידן בו האזרחים נאנקים תחת עולו של משבר כלכלי קשה, היה אפשר לצפות למינימום דוגמה אישית של נבחרי הציבור. כל יום מפגינים מול הכנסת אזרחים המלינים על טיפול ממשלתי כושל. להם אין מענה, אבל לח״כים והשרים המיותרים יהיה מענה מהיר מאוד".

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה), אמר: "החוק טוב במהותו, הוא מוסיף ידיים עובדות לכנסת ולוועדות שהן ליבת פעילות הפרלמנט, תהיה לנו כעת כנסת תוססת יותר, משפיעה יותר, מבקרת יותר ומצביעה יותר. יש לברך על כך".

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) אמר: "חוק אומלל שבא לתת פתרון למפלגה אומללה. לאנשים אין מה לאכול וכחול לבן מרחיבים משרדים ומכניסים ח"כים שכבר הבטיחו להם להיות  יושבי ראש ועדות מהיום הראשון. במילה אחת הזייה".