בזרוע הים הציבו יעד שאפתני, שלפיו כרבע מהמשרתים על ספינות הקרב החדשות יהיו נשים. שאיפה זו באה לידי ביטוי בתכנון כוח האדם של סד"כ (סדר כוחות) הלוחמים בזרוע הים לשנים הקרובות. כבר כעת ישנן חמש נשים, שלוש לוחמות ושתי קצינות, המהוות חלק מצוות ההקמה של ספינת הקרב הראשונה, שהושקה במאי 2019 בגרמניה. שתי הלוחמות והקצינה לוקחות חלק בהפלגות הניסוי השונות.

על פי התוכניות, כ־70 אנשי צוות - לוחמים, נגדים וקצינים - יאיישו את ספינות הקרב החדשות, כאשר בחיל הים סבורים כי נוסף לקצינות שישרתו בספינה, יעד של כ־15 לוחמות בצוות "הוא יעד שניתן יהיה להשיג באופן מדורג". עוד נמסר כי מדובר ב־15 לוחמות על כל אחת מארבע ספינות הקרב החדשות שצפויות להגיע לצה"ל בשנתיים הקרובות. כיום משרתות לוחמות בספינות סער 5 בחיל הים, אולם במספרים נמוכים בהרבה מהיעד המתוכנן. זאת, לאחר שנעשו התאמות בספינה המאפשרים הפרדה מוחלטת באגפי המגורים. 

ספינות הקרב החדשות תוכננו מראש כך שיוכלו לאפשר שירות קרבי של לוחמות שיהיה זהה לחלוטין לזה של הלוחמים. בשל כך, מסבירים בחיל, ניתן יהיה להגדיל "באופן משמעותי מאוד" את מספר הבנות הלוחמות באחד ממערכי הלחימה החשובים ביותר בחיל הים.

הספינות החדשות, הסער 6, נחשבות למתקדמות ביותר בעולם והן נבנות בימים אלה בגרמניה. ספינת הקרב הראשונה, אח"י מגן, אמורה להגיע לישראל במהלך החודשים הקרובים, כאשר על פי ההערכות, למרות השינוי בלוחות הזמנים בשל משבר הקורונה העולמי, העברת הספינות לידי חיל הים הישראלי תתעכב רק בשבועות ספורים.

הסער 6 הן ספינות טילים גדולות יותר מהסער 5 ואמורות לשמש בעיקר בתור ספינות מגן על אסדות הגז והמים הכלכליים. מעבר לכך, הספינות החדשות צפויות לקחת חלק במשימות נוספות של חיל הים, ועליהן יוצבו מערכות נשק מתקדמות ביותר להגנה והתקפה. בין היתר יוצבו בספינות החדשות מערכת ברק 8, המסוגלת להתמודד עם טילי שיוט מתקדמים, כיפת ברזל ימית ומשגרי טורפדו נגד צוללות וספינות.