שר האנרגיה יובל שטייניץ מתכוון להאריך את כהונתו של יו"ר דירקטוריון חברת החשמל יפתח רון־טל בקדנציה נוספת, זאת באופן חסר תקדים. כבר לפני שנה סיים רון־טל את הקדנציה השלישית, ועל פי הוראות רשות החברות הממשלתיות הוא אמור היה לפרוש.

אלא שכבר לפני שנה החליטו שר האנרגיה יובל שטייניץ ושר האוצר לשעבר משה כחלון להאריך את הקדנציה שלו בשנה נוספת, שאמורה לפוג בחודשים הקרובים. ההחלטה על הארכה בשנה בלבד התקבלה בשל ממשלת המעבר שכוננה, ובעצת היועצים המשפטיים הוחלט להגבילה. 
הארכת הקדנציה נומקה בעובדה שהרפורמה בחברת החשמל יצאה לדרך ותרומתו של יו"ר חברת החשמל להצלחתה הייתה חשובה. אלא שכעת מדובר על הארכה של הקדנציה בשנתיים נוספות, כך שכהונתו של רון־טל תסתיים רק בסוף 2022. 

בסך הכל ישלים היו"ר 12 שנים בתפקיד יו"ר חברת החשמל. שטייניץ תומך בהארכת הכהונה, ובכוונתו להביאה בקרוב לאישור רשות החברות.
בניגוד לשנים קודמות, הממונה כיום על רשות החברות הוא השר דודי אמסלם ולא שר האוצר. עם זאת, נראה שאמסלם לא יתנגד לרצונו של שטייניץ ולא יעמוד בדרכו של רון־טל. בתקופתו הצליח יו"ר חברת החשמל להצעיד את החברה קדימה למרות המכשולים והקשיים התפעוליים, ובראשם הטענות על מחיר הגז ששילמה החברה לבעלי קידוח תמר.

בתגובה לפניית "מעריב" מסר רון־טל: "אני מרגיש שבשנים שאני מכהן בחברת החשמל עשינו דברים מאוד חשובים לטובת משק האנרגיה והכלכלה. בראש ההישגים הרפורמה במשק האנרגיה, המאפשרת לפתח אנרגיה יותר מתקדמת ולקדם אנרגיות ירוקות. "מאז שהתגייסתי לצה"ל אני נמצא בפעילות ציבורית למען הציבור. מה שעומד לנגד עיניי הוא האופן שאוכל לתרום לטובת הכלל. יש לפנינו עדיין אתגרים נוספים. אם מקבלי ההחלטות ירצו שאמשיך בתפקיד, אשמח להירתם לכל משימה ציבורית".