יותר מ־12 אלף סטודנטים לעתיד לקחו חלק ביום הפתוח המקוון שערכה אוניברסיטת בר אילן – האירוע הגדול מסוגו בארץ, שכלל 380 מפגשי זום, עשרות הרצאות וסיור וירטואלי בקמפוס. היום הפתוח המקוון הראשון של אוניברסיטת בר אילן, שנערך בסוף השבוע האחרון, נותן מענה לצורכי מערכת ההשכלה הגבוהה בעידן הקורונה, אך גם מסייע לאוכלוסיות מרוחקות גיאוגרפית להשתתף בחגיגה. ביום הפתוח התקיימו מאות אירועים ומפגשים מקוונים עם נציגי המחלקות וחברי הסגל האקדמי וניתנה אפשרות לקבל מידע על האוניברסיטה. 

"הרמנו את הזירה הדיגיטלית הגדולה ביותר מסוגה בישראל, שנתנה מענה לעלייה בהרשמה שאנו חווים בחודשים האחרונים", הדגישה נעמה גת, סמנכ"לית השיווק והפיתוח באוניברסיטה, שפעלה ביחד עם סגן הרקטור פרופ' אמנון אלבק על הקמת המערך החדש.

היום הפתוח הוא חגיגה בקמפוס, שבה הסטודנט רואה את המוסד שהוא הולך ללמוד בו, וחש את האווירה ואת האנשים שאיתם הוא הולך ללמוד. למען הסטודנטים לעתיד הוקמה הדמיה של האוניברסיטה, ואנשי האקדמיה גויסו לספר על החוגים השונים - לראשונה באופן מקוון. בחלק מהחוגים פוצלו הסטודנטים לעתיד לחדרים בזום, כדי לקיים שיחות ולענות על תשובות באופן נגיש ומצומצם, ובאחרים הוצגו סרטונים על המתרחש בכל חוג, הדרישות והמענה שהוא נותן. 

לפני שנתיים הקימה האוניברסיטה יחידה שאחראית על הנגשה של תכנים ללמידה מקוונת והעברת שיעורים אונליין, זו דאגה להעביר תוך סוף שבוע אחד את כל הלמידה בקמפוס למקוונת תחת משבר הקורונה, ולהפוך את היום הפתוח למקוון. "זה היה כמו קניון שאפשר להציץ בו בחנויות. המרחק בין הפקולטות בקמפוס ועומס האנשים בדרך כלל מהווים חסם בימים פתוחים", אומרת גת. "הפעם היה אפשר לגלוש ממקום למקום, והאירוע נמשך במשך יומיים, כדי שאם אדם לא הספיק לראות ולשמוע הכל בפעם אחת – הוא יוכל להתחבר שוב.

"מה שנדהמנו לראות זה את מספר האנשים שהתחברו לזירה", היא מוסיפה. "עשו בה פעילות יותר מ־12 אלף איש", מספר גבוה מאוד באופן אבסולוטי וביחס לימים פתוחים רגילים, ופי שניים־שלושה נוכחות יותר מביום פתוח פיזי רגיל בבר אילן.

ליום הפתוח המקוון היו שני יתרונות בולטים מלבד הנגשת האוניברסיטה בעת הקורונה – האפשרות "להגיע" לקמפוס ללא מגבלות מרחק פיזי, והאפשרות לשתף על המסך ולהציג איך מקיימים פעולות הרשמה ובוחנים דברים באתר האוניברסיטה, כמו סיכויי קבלה או הרשמה למלגות. כיום בר אילן נמצאת בגידול של 20% במספר הנרשמים בהשוואה לשנה שעברה. גת ציינה גם כי מורגשת באקדמיה ההערכה לידע ומדע בעת תקופת הקורונה, ושזה ניכר גם בהתייחסותם של הסטודנטים לעתיד ביום הפתוח בחוגים המדעיים והריאליים.