"הקורונה גרמה לארגונים רבים להבין שנוכחות דיגיטלית היא הכרחית בתקופת הנגיף ולאחריה", מספר חנן טויזר, מנהל מחלקת אבטחת מידע וסייבר בפאהן קנה ניהול בקרה, ומזהיר כי "ההסתערות ליצירת נוכחות דיגיטלית גרמה לארגונים לעשות זאת בחיפזון".

טויזר מסביר כי כתוצאה מכך בתקופה זו נגרמו נזקים כמו קריסת אתרים, פגיעה במוניטין, דרישות כופר ועוד. "בשל השימוש במחשב הביתי של העובדים חלה עליה בחדירת וירוסים לרשתות הארגונים", הוא מוסיף, וממליץ למזער את הסיכונים בעבודה מרחוק באמצעות הסרת הרשאות גישה של העובדים לממשקים שאינם חיוניים, הפרדת הגישה לדוא"ל מהגישה לנכסים רגישים, כמו שרתים ותיקיות רשת, קביעת מדיניות אכיפת הגדרת סיסמאות מורכבות וקשות לניחוש, הקשחת הגישה מרחוק, הדרכות עובדים למצב החדש, ועיצוב של בקרות נוספות בצמתים רגישים להונאות ומעילות, לרבות העלאת מודעות העובדים.

טויזר, המשמש כיועץ להגנת הפרטיות, מוסיף עוד: "עסקים נדרשים לבקש הצהרות בריאות באופן יומי מעובדים וספקים כדי לתפעל את העסק, אך קבלת המידע דורשת מהחברה לשמור אותו בצורה מאובטחת. עבודה מרחוק גורמת לכך שמידע פרטי מעובד ברמת אבטחה נמוכה יותר מאשר עבודה על רשת הארגון הפנימית, דבר שיכול לגרום לזליגת מידע פרטי". 

לדבריו, בחברות רבות עבודה מרחוק גרמה למקרים שבהם עובדים הורידו משרתי הארגון מידע רגיש שלא לצורך. כמו כן, דווח על מקרים של הקלטת פגישות ZOOM שכללו מידע פרטי.