כמדי תוכנית, ענתה ד"ר מאיה רוזמן ב-103FM על שאלות שהגיעו בפייסבוק, והפעם ענתה לשאלות לגבי תחליפי סוכר, הלחם הכי בריא ואיזו גלידה כדאי לאכול בדיאטה. 

במה עדיף להשתמש במקום סוכר?
"הממתיקים מתחלקים לכאלה שהם מלאכותיים וסינטתיים – סכרין ציקלמט או אספרטיים, ואת אלה שלא נחשבים למלאכותיים- סוכרלוז שעשוי מסוכר וסטיביה - לאלה יש להם עדיפות, כמובן לא בכמות גדולה, כי בכמות גדולה יש להם השפעות לוואי לא טובות על הגוף, חיידקי המעיים והשומן הבטני".

איזה לחם לקנות כי בכל הלחמים יש E.
"בבית טבע מצאתי שני סוגים לפחות של לחם גם קל וגם לא קל, לחמניות 99 ופיתות מקמח כוסמין אורגני מלא, או מקמח שיפון אורגני מלא וכל מיני כאלה. בלי שום E, רשימה נפלאה של רכיבים".

איזה גלידה קנויה יכולה להיות קינוח בדיאטה?
"כל גלידה יכולה להיות קינוח בדיאטה אבל זו שאלה של כמות. אם זו גלידה שמנת – חצי כוס נשנוש ביניים. אם זה יוגורט – כוס נשנוש ביניים. אם זו גלידה דיאט – 2 כוסות. אם מדובר בארטיק רגיל - צריך לבדוק את הקלוריות, למשל ארטיק סולרו, אם הוא 130 קלוריות זה מתאים כנשנוש ביניים. אם זה דיאט שהוא 38 קלוריות אז 3 כאלה שווה לנשנוש ביניים. אם זה טילון שכתוב עליו 280 קלוריות, אז הוא גם בסדר אבל תופס 2 נשנושים במשך היום. צריך להסתכל שכל נשנוש ביניים הוא בערך 120 קלוריות".