תאגיד Universal Music Group, המובילה העולמית בתחום הבידור מבוסס מוזיקה, מכריזה היום (שלישי) על הקמת חטיבה חדשה בישראל, Universal Music Israel, שהחלה לפעול בימים אלו. חברת יוניברסל מיוזיק ישראל תהווה אופרציה מלאה, עצמאית וראשונה שנפתחת בישראל ע"י חברת מוזיקה גלובלית מרכזית. החברה תמוקם בתל-אביב תחת ניהולו של יורם מוקדי, מנהל מנוסה בתחום המדיה אשר ישמש כמנכ"ל החברה הכפוף ישירות לאדם גרניט, סגן נשיא בכיר (E.V.P) לפיתוח שווקים ביוניברסל מיוזיק העולמית. 

מוקדי מצטרף ליוניברסל מיוזיק אחרי שבתפקידו האחרון כיהן כסמנכ"ל התוכן של חברת HOT, שם היה אחראי לניהול כל פעילות התוכן של החברה, לרבות הפקות מקור, VOD, רכש סדרות, רכש ערוצים לינאריים וערוצי הבית של HOT. קודם לניהול חטיבת התוכן של HOT, שימש מספר שנים כסמנכ"ל האסטרטגיה והרגולציה של החברה. לפני כן שימש כיו"ר המועצה לשידורי כבלים ולוויין, וכמנהל מנהלת הסדרת השידורים. 

יוניברסל מיוזיק ישראל תתמקד בהחתמה ופיתוח של טאלנטים מקומיים, לצד איתור הזדמנויות לשותפויות עסקיות וטכנולוגיות חדשות עם חברות ישראליות. התרחבות זו מחזקת את ההתחייבות הגלובלית של קבוצת יוניברסל מיוזיק להחתמה ופיתוח של טאלנטים מקומיים ואזוריים, תוך חיזוק התשתית והאקוסיסטם המוזיקלי המקומי.

ההרחבה המשמעותית של פעילות קבוצת יוניברסל מיוזיק בישראל, היא תוספת לרשת הפעילות של הקבוצה ביותר מ-60 מדינות ברחבי העולם ותסייע לטאלנטים מוסיקליים בישראל להגיע לקהלים מסביב לעולם. יוזכר כי החל משנת 1994, התוכן של UMG מופץ בישראל ברישיון על ידי חברת הליקון. יוניברסל מיוזיק ישראל והליקון ימשיכו לשתף פעולה בפרויקטים עתידיים.

בהכרזה על השקת יוניברסל מיוזיק בישראל, מסר אדם גרניט, כי "כחלק מהמחויבות הגלובלית של UMG לגילוי ותמיכה בכישרון מוזיקלי ברחבי העולם, ועל מנת להאיץ את היכולת שלנו לתמוך בכישרונות ואומנות מקומיים בישראל– אנו נרגשים להשיק את יוניברסל מיוזיק ישראל. כמו כן, אנו מברכים את יורם על הצטרפותו לקבוצת יוניברסל מיוזיק. ניסיונו המקיף בניהול תוכן בידורי והישגיו המוכחים בקידום קריאטיבי, שיווק והובלה עסקית, יהיו חיוניים בביסוס יוניברסל מיוזיק ישראל כמקום הטוב ביותר לאומנים ויוצרים ישראלים. הנהגה זו תעניק לאומנים את ההזדמנות הטובה ביותר להגיע לקהלים חדשים מסביב לעולם. אנו רוצים גם להודות לבעל הרישיון שלנו במשך הרבה שנים, הליקון, על השותפות והתמיכה במהלך 25 השנים האחרונות ובמיוחד לרוני בראון, על ההכוונה והידידות במשך השנים. אלמלא תמיכתו והנהגתו, קבוצת יוניברסל מיוזיק לא הייתה יכולה לפתוח את החטיבה בישראל כיום".

יורם מוקדי, מנכ"ל יוניברסל מיוזיק ישראל, מסר: "אנו נרגשים להכריז על הגעת קבוצת יוניברסל מיוזיק, חברת המוסיקה המובילה בעולם, לישראל, אשר תעניק דחיפת עידוד לכל קהילת האומנים המקומית, תוך חיזוק האקוסיסטם המוסיקלי הרחב בתוך המדינה. בתור חברת המוסיקה הגלובלית המרכזית הראשונה שנכנסת לשוק הישראלי, קבוצת יוניברסל מיוזיק תחפש לזהות, להחתים ולפתח את היוצרים המקומיים הטובים ביותר, תוך עבודה צמודה עם שותפים, חברות טכנולוגיה וסטארט-אפים מקומיים, זאת כדי לייצר קמפיינים חדשניים ופרויקטים שיעזרו לאומני קבוצת יוניברסל מיוזיק להגיע לקהל הרחב ביותר שניתן ברחבי העולם".