42 ערבים ישראלים נרצחו מאז תחילת השנה, שלושה מהם ביממה האחרונה, כאשר המקרה האחרון התרחש במהלך הלילה (בין שלישי לרביעי) ובו מצא את מותו מוחמד ראאד וותד בן ה-22 מהיישוב ג'ת שבמשולש. הוא נדקר למוות בעיר באקה אל-גרבייה, פונה במצב קשה לבית החולים הלל יפה, שם נקבע מותו לאחר מכן. המשטרה פתחה בחקירה. 

מוקדם יותר, נורה למוות אדהם נאטור בן ה-21 מהכפר יאסיף. הצעיר הועבר למרכז הרפואי גליל בנהריה כשהוא במצב אנוש, ושם קבע הצוות הרפואי את מותו. המשטרה מבצעת סריקות אחר מבצעי העבירה, לצד איסוף ממצאים בזירה על ידי חוקרי המז"פ במסגרת חקירה שנפתחה. הרקע והנסיבות בבדיקה.

זירת הירי בכפר יאסיף (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הירי בכפר יאסיף (צילום: דוברות המשטרה)

באירוע ירי נוסף שהתרחש אתמול, נורה למוות פאריד חאלף, בן ה-20,  ברחוב רובינשטיין ביפו. בנוסף, קטין בן 13 שהיה לידו בעת האירוע, נפצע באורח אנוש מיריה בראשו. השניים פונו באופן עצמאי לבית החולים וולפסון בחולון, ככל הנראה על ידי בני משפחתם.

על פי עדויות, במהלך האירוע צעדו השניים ברחוב, כשלפתע נפתח לעברם ירי מטווח קצר, ככל הנראה על ידי שני מתנקשים שרכבו על אופנוע ונמלטו מהמקום. כוחות משטרה גדולים בפיקודו של מפקד תחנת יפו סנ"צ איציק כהן, הגיעו למקום סגרו את הזירה ופתחו באיסוף ממצאים בניסיון להתחקות אחר חשודים או מעורבים. נכון לרגע זה, כל כיווני החקירה האפשריים נבדקים, כאשר מסתמן שהרקע לאירוע הוא פלילי.