חברות החשמל והאלקטרוניקה חוזרות לפעילות מלאה לאחר משבר הקורונה. ענקית האלקטרוניקה LG ישראל השיקה אתמול את סדרת מסכי הטלוויזיה החדשים של החברה, ובראשם מסך ה־OLED הגדול ביותר בעולם ברזולוציית 8K.

ההשקה של המסכים מתבצעת בדרך כלל בעונה זו של השנה ומחירי המסכים בהתאם. הטלוויזיות הזולות ביותר עולות כ־1,990 שקל, והיקרות יותר מגיעות ל־12 אלף שקל. הסדרות החדשות משלבות רזולוציית 8K ומעבדי AI מתקדמים לשדרוג חוויית התמונה והסאונד.

היבואנית הרשמית של LG בישראל בתחום האלקטרוניקה הבידורית היא קבוצת ח.י אלקטרוניקה, שם מסרו כי איכות התמונה והיכולות החדשות מותאמות לעולם הגיימינג. כמו כן, מסכי LG OLED מתאימים גם לאוהדי ספורט, תוך הצעת חוויית צפייה הנשענת על זמן תגובה ורענון.

בין מגוון המסכים ניתן למצוא את מסך ה־OLED הגדול ברזולוציית 8K. סמנכ"ל השיווק גיא בן יהודה סיפר כי ב־2019 נמכרו 3 מיליון מסכי OLED בכל העולם. לדבריו, "אנו צופים שעד סוף השנה יימכרו עוד 2 מיליון מסכים. בשנים האחרונות חלה עלייה בביקוש לטכנולוגיות 8K, ועד שנת 2023 כ־5% מהמסכים שיימכרו יהיו מסכי 8K".

מנכ"ל ח.י אלקטרוניקה גיא דה פיצ'וטו הוסיף: "גם השנה LG נמצאת בחזית ומשיקה את המוצרים הטובים והמתקדמים בעולם, כולל טלוויזיות 8K. השנה בלטה מגמה של עלייה בביקוש למסכים גדולים. הסטנדרט לסלון הפך ל־65 אינץ' והביקוש למסכי 86 אינץ' גדל פי חמישה".

איילון עברה להפסד של 144 מיליון שקל

איילון ביטוח, שבניהול אריק יוגב, סיימה את הרבעון הראשון של 2020 בהפסד של 144 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 39.8 מיליון שקל ברבעון המקביל. נתוני איילון דומים למגמת ההפסדים שהוצגו בענף. הירידות בבורסה השפיעו לרעה על תיק ה"נוסטרו", שספג הפסד של 176 מיליון שקל. הפסדי הפוליסות המשתתפות ברווחים הביאו לאובדן דמי הניהול.

איילון, המתמחה בביטוח רשויות מקומיות, ספגה בתחילת הרבעון הפסדים בעקבות סופות החורף הקשה. לאחר תאריך הדוח התקזזו מרבית הפסדי ההשקעות ובתיק הסחיר נרשמו רווחי השקעות של 139 מיליון שקל. למרות משבר הקורונה הצליחה איילון בזכות השקעות בטכנולוגיה להגדיל את המכירות ב־6% ל־828 מיליון שקל.

אלקטרה חתמה על הסכם מכירת מערכות חימום באירופה

חברת אלקטרה מוצרי צריכה חתמה על הסכם למכירת מערכות חימום לחברה אירופית מובילה בהיקף של 300 מיליון שקל. העסקה תתפרס על פני חמש שנים, ובמסגרתה התחייבה החברה האירופית להשקיע 7 מיליון שקל בפיתוח ובהקמת קו הייצור.

"מדובר בהסכם אסטרטגי ארוך טווח עם חברה מהמובילות בעולם בתחום מערכות חימום. זוהי הבעת אמון במותג וביכולות הפיתוח וההנדסה", אמר המנכ"ל צביקה שווימר. "המערכות מאופיינות ביעילות אנרגטית גבוהה במטרה להחליף למוצרים ידידותיים לסביבה".

"דלתות הקורונה": פתיחת הדלת תיעשה בלחיצת רגל

נגיף הקורונה מאתגר בתחומים רבים, ואחד מהם הוא תחום הדלתות. חברת מוצרי הנעילה אסא אבליו, שבניהול אורן אביגדור, פיתחה לחצן רגל המאפשר פתיחת דלת תוך שמירה על היגיינה. הלחיצה על הלחצן מושכת את הידית כלפי מטה ומאפשרת את פתיחתה.

ההתקנה היא פשוטה ואין צורך בקידוח הפוגם באיכות הדלת. המוצר גם מתאים לכניסות ויציאות במשרדים, מבני מסחר ומתקנים ציבוריים. המחיר לצרכן של אריזה הכוללת שני מוצרים, לצד החיצוני ולצד הפנימי של הדלת, הוא 499 שקל. 

אירוקה משקיעה 300 אלף שקל בסניף בעופר סירקין

רשת אירוקה, המייבאת ומשווקת מותגי משקפי שמש וראייה, חידשה השבוע את החנות בקניון עופר סירקין והיא תפעל מעתה בקונספט אאוטלט מותגים. בסניף, המשתרע על שטח של 50 מ"ר וממוקם בקומת הכניסה, הושקעו 300 אלף שקל.

החנות, שהיא החמישית באותו קונספט, תציע יותר מ־1,000 דגמי משקפיים מעונות קודמות של המותגים הבינלאומיים המובילים, במחירים של החל מ־75 שקל למשקפי שמש. נוסף לכך, ניתן יהיה לרכוש שני זוגות משקפי ראייה ממותג הבית ב־300 שקל.