בחסות הנחיות משרד החינוך, נדרשים הורי התלמידים בבתי הספר והגנים לבצע מדי בוקר מסדר יומי של מדידות חום לילדיהם ולהצהיר על תוצאותיהן.

"נשיקה על המצח זה נחשב?", שואלת אחת האמהות בקבוצת הוואטסאפ. שלא לייחוס ולא לציטוט, מודים רבים מההורים שהם לא מודדים חום לילדיהם. חלקם מדפיסים בתחילת השבוע הצהרות בריאות, ממלאים, חותמים ומכינים מלאי. חלקם מעדיפים לשקר כל יום מחדש במערכת הדיגיטלית. ההורים מתחלקים בין אלה שמודים בסודי סודות שהם לא מודדים חום, לאלה שמשקרים בפה מלא, וישנם גם הבודדים שבאמת מודדים.

יותר חשוב ממה שמעידים ההורים על עצמם - זה מה שהם מעידים על זולתם. בשיטת ההשלכה הפסיכולוגית, מעריכים הורים רבים כי 80% ואפילו 90% מההורים אינם מודדים חום לילדיהם, ולמעשה מצהירים הצהרות כזב.

כך קרה שקמנו השבוע לבוקר חדש שבו קרסה מערכת הטפסים הדיגיטלית שבאמצעותה משוגרות הצהרות הכסת"ח הכוזבות. מיד הוצפנו בהודעות וואטסאפ ומייל על אמצעים דיגיטליים חלופיים, שהגיעו ממערכת הדיוור ומצוות בית הספר המסור.

כשהבת שלי התקשרה משער בית הספר, לדווח שההצהרה לא נקלטה במערכת, נאלצתי לעזוב הכל, להוריד קובץ למחשב ולשגר אותו אליה בוואטסאפ, כשברקע שמעתי את שומרת הסף גוערת בגרון ניחר בבנות האולפנה לעטות את המסיכות שבידיהן.

בשעות אחר הצהריים הועם זיוון של הצהרות הבריאות, כאשר התברר כי עלינו על מפת הקורונה. בית הספר עבר כולו לזום־מוד. חסל סדר הצהרות בריאות. עד פתיחת שנת הלימודים הבאה יש למשרד החינוך מספיק זמן להצטייד במדחומים לבתי הספר ולהפסיק את המסדר היומי של הצהרות הכזב.

הכותבת חברה בוועד ההורים המרכזי, אולפנת אמי"ת גבעת שמואל