קבינט הקורונה צפוי להתכנס היום (רביעי) במטרה להחליט האם להמשיך במתן ההקלות במשק, בדגש על חידוש הרכבות ופתיחת אירועי התרבות. שרת התחבורה מירי רגב התראיינה הבוקר בגל"צ ואמרה כי היא מקווה ש"לא נחכה עם הרכבת עד אוגוסט. הנחיתי את הנהלת הרכבת ואני מתואמת עם שר הבריאות וההנהלה, שערוכה לכל המגבלות - הוספת פקחים, כריזה, לוודא שאנשים מגיעים עם מסיכות".

נראה דחייה בהחזרת הרכבת לאור הדיווחים על גל שני?
"בריאות העם והציבור היא הקובעת, ממנה גוזרים את מה שהולך להיות עם המשק. הנחיתי שהרכבת ערוכה עם וואוצ'רים ופיקוח. נמתין לדיון בקבינט ומשרד הבריאות יהיה זה יחליט".

באשר לפתיחת השמיים והחזרת התעופה אמרה רגב, כי היא שוחחה אתמול עם יו"ר אלעל על הנושא. "אני רוצה לשמוע מה הדירקטוריון יחליט. זו חברה שכולנו רואים בה את המוביל הלאומי שלנו. זו חברה פרטית שצריכה לפעול לפי קריטריונים של חברה פרטית. ענף התעופה נסגר ראשון והוא האחרון לחזור. מקווה שנקבל בדיון שייערך בקבינט היום החלטה".

בנוגע להפעלת התחבורה הציבורית בשבת אמרה השרה, כי "אין לי כוונה לשנות את הסטטוס קוו. אני לא בעד שבירת כללי המשחק שקיימים פה 72 שנה. אני מתנגדת לתחבורה ציבורית בשבת. לגבי החברות הפרטיות - זה משהו אחר. זה עניין שלהן".

רכבת ישראל (צילום: רכבת ישראל)
רכבת ישראל (צילום: רכבת ישראל)

על הדיווחים על הבאת 'הובר' לישראל אמרה רגב, כי "לא התייחסתי למפעיל ספציפי, מוניות שיתופיות כן ייכנסו לישראל. אנחנו בליכוד לא עוצרים את זה ואין לנו כוונה לפגוע בנהגי המוניות. אנחנו צריכים לוודא שתהיה כאן תחבורה ציבורית זמינה ונגישה. יש לי כוונה להביא מנעד של פתרונות טכנולוגיים שימנעו את הפקקים בארץ".

בנוגע לממשלה - נראה שאתם רבים על כל צעד ושעל בדרך.
"היה לנו נוח אם היינו מביאים 61 מנדטים ומקימים ממשלה ימנית לאומית. הבחירות נפלו על תקופה קשה בגלל משבר הקורונה, לא הייתה ברירה אלא ללכת לאחדות, למען אזרחי ישראל".

גנץ באמת לא הסכים לראות את מפות הסיפוח?
"הליכוד הוציא הודעה על זה, אז זה מן הסתם נכון. ביקשו להראות לו והוא כנראה אמר לא".

איך זה שאנחנו שבועיים לפני הסיפוח, ואף אחד לא יודע לספר מה יהיה?
"לא ראיתי את המפות, אבל יש צוות ישראלי ואמריקאי שעובד על המפות. יש פה הזדמנות היסטורית. ג'ייסון גרינבלט אמר שאלה לא שטחים כבושים וזו זכותינו לקבל את השטחים האלה".

את תהיי מוכנה להיות שרת החוץ כשגנץ יהיה ראש ממשלה? אחרי שאמרת שהוא 'לא אפוי'.
"אני אשמח וזו זכות גדולה לשמש בעתיד כשרת החוץ של ישראל. את אמירותיי אמרתי ואני שמחה שיש לו שנה וחצי ללמוד מהטוב ביותר-בנימין נתניהו". 

את חושבת שהאיראנים יכולים לסחוט את גנץ? 
"את זה אתה תגיד. אני רק שמחה שיש לו ממי ללמוד, מראש הממשלה".

בני גנץ בישיבת הממשלה (צילום: מרק ישראל סלם)
בני גנץ בישיבת הממשלה (צילום: מרק ישראל סלם)

השרה התייחסה גם לסוגיית בג"ץ ואמרה כי "בית המשפט חייב לפעול לפי העיקרון של הפרדת רשויות. בממשל דמוקרטי הריבון הוא העם, העם מיוצג על ידי נבחריו בכנסת, שמחוקקת את חוקים. בג"ץ לא יכול להתערב בחקיקה. צריך למנות שופטים שמבינים כי יש הפרדה בין הרשויות. אני אעשה הכל כדי לבחור שופטים שיכבדו את העיקרון של ההפרדה במסגרת חברותי בוועדה למינוי שופטים".

מה משרד התחבורה עושה עבור נהגי התחבורה הציבורית?
"אני מתכוונת לפעול למענם לפיצויים על התקופה שלא עבדו. בנוסף, אי אפשר למנוע מהם את ההתרעננות בנסיעות ואי אפשר למנוע מהם את הביטחון מפני הנוסעים".

על שרה נתניהו אמרה רגב: "עושים לה לינץ' ציבורי. היא לא נבחרת ציבור. עושים לה עוול גדול. צריך להניח לה. אני חושבת שיש כאן רדיפה נגדה, אני מאמינה ומקווה שהאמת תצא לאור".