כחול לבן מתרסקת ורק 27% תומכים בתוכנית החלת הריבונות של ראש הממשלה בנימין נתניהו, כך עולה מסקר שפורסם אתמול בג'רוזלם פוסט. על פי הסקר, שנערך על ידי מכון סמית, לו הבחירות היו נערכות היום מפלגתו של בני גנץ הייתה מקבלת 10 מנדטים בלבד, לעומת 15 שיש לה בכנסת ה-23. המרוויח הגדול הוא, שוב, נתניהו, שהמפלגה בראשה הוא עומד - הליכוד - מקבלת בסקר 41 מנדטים. 

הרשימה המשותפת ממשיכה לגדול ומקבלת 16 מנדטים, יש עתיד-תל"ם מקבלת 15, ש"ס 9, ישראל ביתנו וימינה מקבלות 8 מנדטים כל אחת ויהדות התורה 7. מרצ מכפילה את כוחה ומזנקת משלושה חברי כנסת בכנסת הנוכחית לשישה.

מפלגת העבודה, עוצמה יהודית וגשר של אורלי לוי אבקסיס לא עוברות את אחוז החסימה, כמו גם דרך ארץ של יועז הנדל וצביקה האוזר, שאמנם מתחזקת מבחינת מספר הקולות, אך עדיין נשארת בחוץ.

במפת הגושים, גוש הימין-חרדים מקבל 65 מנדטים, גוש השמאל-מרכז צונח ל-31 מנדטים, הרשימה המשותפת, כאמור, צומחת ל-16 וישראל ביתנו 8. 

הסק גם בדק מספר שאלות היפותטיות, כמו מה היה קורה אם הרמטכ"ל שלעבר גדי איזנקוט היה מצטרף ליש עתיד כמספר 2 של יאיר לפיד, אם נדל היה מצטרף לימינה ואם הייתה כמה מפלגה המייצגת את ה"שולמנים" - בעלי העסקים הקטנים. על פי הסקר, איזנקוט והנדל לא היו משפיעים על המצביעים ואילו השולמנים היו נכנסים לכנסת בקושי עם 4 מנדטים, שהיו מגיעים מהליכוד, יש עתיד, ימינה וישראל ביתנו.  

בנוגע לשאלת החלת הריבונות, 27% אמרו שישראל צריכה להתקדם עם המהלך למרות היעדר התמיכה ממדינות ערב, 23% הביעו התנגדות למהלך בכל מקרה, 21% טענו שיש לדחות את החלת הריבונות ו-29% אמרו שאין לה דעה. בין מצביעי הליכוד, 39% תמכו בסיפוח מיידי, אבל בין מצביעי כחול לבן, רק 11% תמכו בכך.