מחדל בגבול הצפון? הבוקר (רביעי) זוהתה חצייה של אזרח סודני משטח לבנון לשטח ישראל. החשוד נעצר על ידי כוחות צה״ל בשלומי לאחר שזוהה על ידי לירון כהן, תושבת היישוב בתעלת ביוב ליד ביתה. בשיחה עם ליאת רון בתוכנית "לא דופקת חשבון" ברדיו צפון 104.5FM, היא סיפרה על ההיתקלות. 

"אני עדיין מנסה לעכל מה קרה היום", סיפרה לירון. "אני רגילה לפיצוצים ובומים על גבול, אבל הפעם זה חריג. ב-4 בבוקר קיבלתי הודעה על תרגיל צבאי. אני אם חד הורית לשתי בנות ועקבתי בדאגה ממש מפחד. ראיתי את החיילים מולי כדי לקבל ביטחון אני יוצאת קו ראשון לגדר ורואה חיילים מפטרלים, מסתכלת מחוץ לחלון רואה בחור יושב למטה, חשבתי שזה גשש צבאי. לקחתי מצלמה וניסיתי לצלם אותו. הוא היה מפוחד מנסה להזיז את הראש".

לירון הוסיפה: "בסוף המבטים שלנו נפגשים ואז ברחתי לבית. שלחתי הודעה לקצין הביטחון של שלומי ותוך דקה כל הפיקוד היה פה וניסו לאתר אותו. מיד אמרתי להם שהוא נמצא בתוך תעלת הניקוז הפתוחה. מהבית שלי רואים את פתח התעלה ובדיוק שם הוא נמצא אחרי 40 דקות. אם זה היה מחבל זה היה מסתיים אחרת לגמרי, עם בני ערובה. קשה להירגע אחרי אירוע כזה".

ראש המועצה המקומית שלומי גבי נעמן: "מדובר במחדל גדול כי איש לא עדכן אותי. תושבת שלומי שואלת אותי 'גבי מה קורה בגבול?', רק ככה ידעתי שכל שלומי סוערת ב-5 בבוקר. בשעה 5 הודיעו לקב"ט והוא שלח הודעות וכולם ישנים כי אף אחד לא קורא את ההודעות. צה"ל לא עדכן את הרשות. הבוקר הוצאתי מכתב חמור לאלוף פיקוד צפון אמיר ברעם. כתבתי שתושבי שלומי הם לא הפקר, אין ביטחון ואין לי כל כוונה לתת לזה יד. תפיסת הביטחון נכשלה. יש אזרח שחצה לגבול. אם היו חודרים שלושה מחבלים עם נשק מי היה נותן את הדין? זה מקרה חדירה חמישי בגבול. החיזבאללה שולח אותם כדי לבדוק את הערנות וצה"ל לא מספיק ערני. אדם משוטט מהגבול, זה לא משנה אם הוא מחבל בכלל. חשוב שיהיה לנו 100 אחוז ביטחון".

אור הלר הכתב הצבאי של ערוץ 13: "יש תופעה של מסתננים בחסות הקורונה, שב"חים שעובדים בביירות, בעיקר שוטפי כלים והם בורחים לסיר הבשר שהוא ישראל - לעבוד בנהריה או בקריית שמונה כדי לחיות. התופעה הולכת ותגברת. צה"ל מוצא את עצמו מוקפץ לגבול, כל אירוע צה"ל לוקח ברצינות. לא יודעים שזה מסתנן עד שלא מגיעים אליו".