צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של "חדשות 13", התראיין אצל אראל סג"ל ואבי יששכרוף ב-103FM וסיפר על גורלם של מרואיינים פלסטינים שסיפרו לו כי הם תומכים עקרונית בסיפוח ובשליטת ישראל בשטחים, ולפי דיווחים נעצרו בימים האחרונים ע"י מנגנוני הביטחון של הרשות הפלסטינית.

מה שלומך?
"אתה זוכר שבוע שעבר שנתנו את הסיפור 'מה באמת הפלסטיניים חושבים, והמצלמות הנסתרות? נהיה בלגאן עצום מזה. אני מקבל כל כך הרבה הודעות מהמשפחות, כל אלה שהתראיינו לכתבה, בין אם אחד בפנים גלויות שלא אמר כלום נגד הרשות ובין אלה שטושטשו - לקחו את כולם. בערך 6 בני אדם שסך הכול אמרו שהם מעדיפים ת"ז ישראלית, ושהרשות מועכת אותם ובוזזת להם את הכסף. הם כרגע במתקני העינויים של הרשות וזה פשוט נורא".

מי עצר אותם?
"מודיעין כללי".

מאיפה?
"מאזור דרום הגדה, אחד מהשומרון. פשוט הסתובבתי עם מצלמה וכל מי שפגשתי בצומת או נקודת פריקת פועלים, שם תפסתי. זה פשוט נורא, היו את החבר'ה מערבית לגוש עציון, מהיציאה לגוש לשפלה שאמרו – 'למה צריך מצלמה נסתרת, בוא נדבר גלוי שאנחנו נשמח להיות כמו ערביי ישראל', והם הראשונים שנעצרו".

מה קורה כשאתה נעצר ברשות?
"אתה נעלם, אתה נעלם. קודם כל שפטו את דאוד מיד, במשפט מהיר יום אחרי הכתבה. ביום רביעי בבוקר הגיע לעבודה בבית לחם, לקחו אותו מיד הביטחון, לא ידעו מה קורה איתו יומיים ואחרי יומיים הצליחו להעביר למשפחה שהוא נשפט ל-15 יום בטענה שדיבר עם התקשורת של האויב. אני זוכר את הכתבות הראשונות, אני בשטח מ-96', עשיתי כתבת יומן ב-2001/2 הסתובבנו שם, ואני מרגיש היום את הכיוון של מה שהרשות משדרת אליי – 'אתה עשית משהו שאסור לעשות'. אני מבין את זה מהרבה אנשים שמדברים איתי ואומרים לי 'איך עשית את זה?' הלכתי עם משקפי מצלמה באזור שהוא לא מוסכם שעושים את זה, כי בסופו של דבר גם כתבי שטחים לא עושים דברים כאלה. אפשר לשאול שאלה במסיבת עיתונאים, אבל אם תצא נגד הרשות? הלך עליך. ככה אני נשרפתי, אגב, בלשכה של אבו מאזן כשפרסמתי את קלטות הסקס של רפיק אל-חוסייני, אני שרוף שם מאז וראיון עם אבו מאזן אני לא אקבל. עדיין, להיכנס לשטח היום אחרי כזה מקרה, זה שבירת כללים. אני יודע שעיתונאים שיש להם תיק שטח לא יכולים לעשות כזה דבר".

אתה פגעת להם בנקודה רגישה, המטרה של אבו מאזן זה לעורר את השטח והוא לא מצליח. הרבה אנשים שואלים למה השטח רדום ואחת התשובות היא שהרבה חושבים על סיפוח. אני זוכר את עצמי בג'נין ושם החבר'ה אומרים לי – לא רוצים מדינה, רוצים להיות אזרחים ישראליים.
"להשלים את הסיפור שלך. לפני חצי שנה חזרתי, עלק הלכתי לעשות כתבה שהוא עזב את הטרור ולא ידעתי שהוא חזר לטרור, כמה החושים שלנו יש להם סוף, ושאלתי אותו 'מה יהיה במ"פ ג'נין?' הוא אומר 'למה אתה שואל על ג'נין? תשאל על קיסריה', אז עניתי 'מה יש לך בקיסריה? הבית של ביבי?', הוא אומר לי 'לא זה הבית של ההורים שלי שם. תן לי תעודה ותסגור את העניין'. הם הכי רוצים את העניין. נכון שזו נקודה רגישה, אבל תראה איך הרשות נלחצה ועצרה אותם. זה מן שיח שרחוק מהאמת, כל עוד אתה אוכל מהיד של הרשות".

כמעט כל מי שמסקר את הרשות, לא יכול להיות ב'אופסייד' מול הרשות כי לא יתנו לו לסקר. יותר מעניין אותם מה קורה באמירויות.
"זו ירידת קרנם של הערבים בכלל, חוץ מהמלך עבדאללה שכאילו תובע את עלבונו של מאזן מעל בימות העולם, האו"ם והקונגרס - מי בכלל תומך בפלסטינים בסיפור הסיפוח? הפלסטינים זרוקים, ננטשו לצד הדרך, זרקו אותם מהאוטו הנוסע לכיוון נורמליזציה עם ישראל, מה תוכנית בישול? לאן הגענו? שלחו לי תפילת הלל למלך של האמירויות בבית כנסת בדובאי, מה קורה שם? אבי צודק שאי אפשר לשבור כללים, גם כתב משטרה אם יביא את כל הלכלוכים של המפכ"ל, ברור שימדרו אותו. אבל בשטחים היה מן כלל שאומר 'אם אתה לא בעד השלום, אתה לא יכול לסקר אותנו'. אני לא בעד השלום, אני התפקחתי, יצאתי מה'לופ' ולא אכפת לי לעשות את זה היום".

חשפתי סיפור על הטרדה מינית של חוסיין א-שייח, השר לעניינים אזרחיים, שתקף מינית פקידות במשרד שלו, אחת נשואה לאסיר בכלא הישראלי. התחילו מהרשות, ונדהמתי שקיבלתי טלפון מקצין ישראלי שאמר- אולי תרד? הצד הישראלי יצא להגנתו; היה גם סיפור על אחד מהבכירים ברשות שהואשם בהטרדה באחת האוניברסיטאות וזה גם נסגר. 
"היה בכיר שבמהלך המצור ברמאללה הוציא את הכלב לטיפול בחו"ל, קראו לו נביל. הישראלים גם שומרים על הרשות הפלסטינית. למה שאני בתור עיתונאי לא אגיד' כבר 25 שנה הרשות שולטת' מותר לי לדבר על זה, ובטח כשהאזרחים אומרים לי את זה למצלמה, בזמן קריטי זה של הסיפוח".