הכתבה נכתבה בשיתוף עורך דין גירושין, זיו בייטל

מיכל היא ספרית ברמת גן כבר 15 שנים. היא חברה טובה לקהילה, ונהנית להתגורר בעיר יחד עם בנה, כפיר, בן ה- 12. השניים עושים הכול ביחד ולמרות שמיכל חוששת מגיל ההתבגרות הממשמש ובא, היום הם חברים הכי טובים.
 
כפיר מאוד מעריך את אימא שלו על כל מה שעשתה בשבילו לאורך השנים. הוא לא זוכר את אבא שלו יותר מדי, אבל יודע שאבא בחר לעזוב כשכפיר היה בן שנתיים בלבד.
 
מאז אותם ימים, כפיר רואה רק את הכסף של אבא, בעוד שאימא מיכל דואגת לו לכל מחסורו: שיהיו לו את כל הספרים והציוד לבית הספר, שימשיך ללמוד לנגן על אורגן ולהילחם בקרטה, תמיד קונה לו גלידה אחרי שהוא מקבל 100 במבחן ומקפידה להלביש אותו יפה לכל פגישה או אירוע עם חברים ובני משפחה.
 
מיכל היא האימא הכי טובה בעולם בעיני כפיר, לכן מאוד כאב לו כשאימא שלו סיפרה לו שאבא מעוניין במשמרת משותפת. "אף פעם לא הכרתי את אבא שלי לפני," מספר כפיר "אם הוא היה רוצה לדבר איתי או מביע בי איזשהו עניין, כנראה הייתי שמח שהוא רוצה להיות בקשר, אבל הוא אף פעם לא ניסה לדבר איתי בכלל." מספר הילד בעצב.
 
מיכל מחזקת את דבריו של כפיר. היא מספרת שבעלה לשעבר, אורי, בחר לעזוב אותה עם ילד בן שנתיים בגלל חובות כלכליים, ומאז פחות או יותר נעלמו עקבותיו. מיכל תבעה את אורי בבית המשפט וכיום הוא מחויב, לפי חוק, לשלם למיכל כ- 4,000 ₪ כדמי מזונות מידי חודש. סירוב של תשלום זה יביא לדיון משפטי שיפגע באורי באופן משמעותי.

אורי תמיד התלונן על דמי המזונות, וניסה למצוא דרכים להתחמק מתשלום. מיכל ממש לא הופתעה כשקיבלה ממנו את הבקשה למשמורת משותפת, שכן חברות גרושות אחרות שלה חוו חוויה דומה זה מכבר.

"זה כבר סיפור שחוזר על עצמו," מסבירה מיכל, "הגרוש רוצה להוריד מתשלומי המזונות, אז הוא מבקש לשנות את הסטאטוס בבית המשפט ולקבל משמורת משותפת על הילד. בפועל, האבא לא רואה את הילד אף פעם, אבל משלם חצי מדמי המזונות ששילם קודם לכן, בשל השוני בעקומת הכסף/זמן שאמור לקרות, אבל לא באמת קורה. אני יודעת שאורי לא רוצה לראות את כפיר, וכואב לי הלב שהוא הכניס אותו לכל הבלגן הזה."

אימא לוחמת
מיכל לא התכוונה לוותר כל כך בקלות. היא לא הייתה מוכנה לחשוף את כפיר לחוויה טראומטית בבית המשפט או לקושי שחווה באובדן אביו. "אין שום סיבה שהקטן שלי יחווה את כל זה שוב, שום סיבה, והתפקיד שלי הוא להגן עליו." היא מחזקת. 

מיכל ידעה שבלי המזונות של אורי, יהיה לה פחות כסף לכלכל את כפיר ואפילו לספק לו צרכים בסיסיים. היא לא הייתה מוכנה להוריד מרמת החיים שלו בשום מחיר שבעולם, לכן היא החליטה לפנות לעורך דין גירושין במרכז, שיסייע לה לתקוף את הבעיה מכל כיוון ולאתר פתרון הולם.

עורך הדין זיו בייטל הקשיב היטב לכל הסיפור, עבר על המסמכים והמידע שבנמצא והגיע למסקנה שאליה הגיעה מיכל: שאורי תובע אותה נטו בשל הרצון לחסוך בכספו, לא משום שהוא מעוניין בקשר אישי וחם עם הילד. 

מיכל החלה בוכה כמעט כל לילה בעקבות המצב, והחשש שבנה ייאלץ לעמוד בין הפטיש לסדן; בין אבא לאימא. עורך הדין הבטיח לה שימצא את הדרך להוכיח כי העילה של אורי היא פסולה ויוכיח כי הוא לא באמת רוצה בטובת הילד, אלא פשוט מעוניין בהנחה על דמי המזונות. 

בכדי להוכיח את טענתו, עורך הדין של מיכל החל מראיין את כל האנשים בחייהם של אורי ומיכל, עוד מימי הנישואין שלהם ועד היום. בנוסף, הוא הדריך את מיכל כיצד לדבר עם העובדת הסוציאלית שעובדת ברווחה, ותפקידה הוא להמליץ לבית המשפט באשר לדיני משמורת. העובדת הסוציאלית מיידעת את בית המשפט בנתונים שונים אודות כל משפחה ובהתאם לכך, ממליצה על קבלת המשמורת או על משמורת שונה מזו שכעת עומדת על שולחן בית המשפט.

מיכל ניהלה שיחת נפש עם העובדת הסוציאלית ותיארה לה את המצב באריכות. לאחר שקיבלה את כל המידע, העובדת הסוציאלית המליצה לבית המשפט להימנע ממתן המשמורת המשותפת, משום שפיו ולבו אינם שווים והוא אכן מעוניין רק בהנחה, ולצערנו איננו רוצה לשקם את הקשר שלו עם ילדו.  

בזכות המלצתה האישית של העובדת הסוציאלית, בית המשפט בחר לפסוק לטובתה של מיכל, ולשמור על תנאי המשמורת הקיימים ועל סכום המזונות הקיים. מיכל סופסוף יכלה לנשום לרווחה, וכך גם כפיר הקטן.

סוף טוב הכול טוב
מיכל מתפללת לטובתו של זיו בייטל, עורך דין גירושין במרכז יום-יום, בזכות כל הטוב שעשה בשבילה. כשקיבלה את כתב התביעה לראשונה, שיערה כמעט סמר מרוב פחד וחרדה. היא לא הופתעה מהניסיון של בעלה להפחית בדמי המזונות, אך באמת חששה שבית המשפט לא יראה את הצד שלה, וישאף לקרב בין אב לבנו במידה והאב רוצה בכך.

בזכות התושייה הרבה של עורך הדין שלה, כיום מיכל זוכה להמשיך וליהנות מבנה 24/7, לפנק אותו כראות נפשה ולהתמודד עם הגרוש שלה בתנאים שלה. היא מאושרת שכפיר לא נאלץ להשתתף במשחק המשפטי ונשמתו ניצלה מחוויה קשה מאוד בזכות חדותו של עורך הדין. 

אורי נסוג מעמדתו, ומיכל כמובן גם מקבלת את דמי המזונות המגיעים לה מידי חודש, ובזכות זאת שומרת על רמת החיים הטובה אליה התרגל כפיר. השניים הם משפחה קטנה ומאושרת, ובתקווה ימשיכו ליהנות מחיים של שקט ושלווה מעתה ואילך.
 
מעוניינים להתייעץ עם עורך דין זיו בייטל? לחצו כאן

הכתבה נכתבה בשיתוף עורך דין גירושין, זיו בייטל