על רקע הדיווחים על מתיחויות נוספות בממשלת האחדות בין כחול לבן והליכוד, שוחח הבוקר (חמישי) הפרשן הפוליטי של חדשות 12, אמנון אברמוביץ', עם גיא פלג וניסים משעל ב-103FM בנושא.

ממשלת האחדות, אני תוהה כמה זמן הם יכולים עם המריבות והמתיחויות.
"דעתי על הקמת הממשלה הזאת הייתה שלילית מלכתחילה, ואין לי שום סיבה לאחר כחמישה שבועות לשנות את דעתי. זו גם לא ממשלת אחדות, זו ממשלה בה גנץ וכחול לבן הצטרפו לממשלת הימין-חרדים, אין פה זוגיות. כחול לבן היא כמו ידועה בציבור, עוזרת בית, אבל זו לא ממשלת אחדות. לגבי כמה זמן היא יכולה להמשיך? אני מתקשה לצפות פני עתיד, אני לא יודע. היא יכולה להמשיך עוד חודש והיא יכולה להמשיך עוד שנים".

נתניהו ילך לבחירות חדשות בגלל סקר?
"זה היה ברור מלכתחילה, ברגע שכחול לבן נכנסה לממשלה הזאת וכפי שהיא נכנסה לממשלה הזו ולנתניהו יש יעד והיה לו יעד ברור ומובהק, העניין האישי ומשפטי, שברגע שיהיה לו נוח הוא יכול להביא לבחירות. זה היה ידוע מלכתחילה, לא היה צורך בסקרים".

הוא אמר בקולו שלא יהיו טריקים ושטיקים הפעם.
"יכול להיות שלא יהיו שטיקים. ייתכן ובעוד שנה וחצי הוא יעביר ויעמוד בדיבורו ובעוד שנה וחמישה חודשים יעביר את השלטון. אבל גם אז גנץ לא יהיה רה"מ של ממש, משום שכאשר אתה עם 19 ח"כים מול בלוק של 59, ויו"ר הכנסת לא שלך, לכן גם אם אתה רה"מ בתואר אתה לא רה"מ בפועל".

ב-1 ביולי נתניהו הבטיח להחיל את הריבונות ביו"ש ובקעת הירדן.
"ביום ג' ה-28 בינואר, בשידור מיוחד שעשינו בעניין הסיפוח, אמרתי 'לא יהיה סיפוח, אסור שיהיה סיפוח וגם אם יהיה הוא לבסוף לא יהיה'. נדמה לי ששידרנו לאחר מכן, שכאשר ביקר מזכיר המדינה פומפאו, ישראל העבירה לו מסר בלחש לנשיא טראמפ ולפיו סיפוח, ההכרה בירושלים וברמת הגולן הם מעשה הפיך 'אובר נייט' במועצת הביטחון, לכן תן לנו משהו סיפוח קטן סמלי'. גם הסיפוח הזה לא יכול להתקיים משום שגם אם טראמפ ייתן בסוף אור ירוק למשהו קטן, ביום שהוא לא יהיה - זה שוב יתהפך חזרה".

ניסים: המורשת שנתניהו רצה להשאיר על ארץ ישראל, הכול הולך לאבדון?; פלג – מורשתו תהיה בבית המשפט המחוזי.
"בוא ננסה להיות הגונים ומאוזנים ככל שאנחנו יכולים. אני מניח שנתניהו, שהוא רה"מ כבר 14 שנים, יוכל למצוא נקודה כזו או אחרת לחיוב, כדי שמורשתו בכ"ז תהיה עם נקודות חיוביות ולא רק כפי שאומר גיא פלג שמורשתו תהיה רק בבית המשפט".

ניסים – זה עוול נוראי, הוא היה הרבה שנים רה"מ; פלג – אין ספק אבל הוא כבר רה"מ הראשון בתולדות המדינה שבהיותו רה"מ ישב על ספסל נאשמים, ואני אומר חלילה כי 90% מהתיקים בישראל נגמרים בהרשעה, אז חלילה שהוא יהיה הראשון. כולנו מפחדים מזה.
"גיא הוא כתב ופרשן משפטי, הוא ודאי צריך לכבד את חזקת החפות ולא לנסות להעריך, לנחש, מה תהיה התוצאה הסופית".

פלג – נעזרתי בסטטיסטיקה המוכרת לכולנו, זה הכול; ניסים – נשאר בלי מורשת?
"הוא עוד ממשיך, אני לא בטוח שאם אנחנו נדבר כאן בעוד שנה או בעוד שנתיים הוא עדיין לא יהיה רה"מ, לכן זה מוקדם מאוד לסכם את כהונתו".

הבנתי. הוויכוח שמתנהל עכשיו על התקציב האם יהיה חד שנתי או דו שנתי. יש מרכיב שיכול להוביל לבחירות?
"אמרתי את זה באולפן שישי האחרון, יש כאן. זה מייצר שתי נקודות יציאה פוליטיות, גם התקציב של 2020 וגם של 2021, כי אם אתה לא קובע תקציב לשנה וחצי כרגע, כשגנץ יקבל את הממשלה הוא יצטרך להעביר תקציב ולא בטוח שהוא יצליח נוכח עמדת המיעוט של מפלגתו. לכן, מי שרוצה למצוא אקזיט פוליטי לנתניהו - בהחלט יכול למצוא פה. אבל הבעיה המרכזית היא לא פוליטית אלא הבעיה היא שכל המאזינים הנחמדים שלכם שנהגו להאזין לכם בקשב בדרכם לעבודה, מאזינים לכם עכשיו בבית כי אין להם עבודה, זו הבעיה".