איסמאעיל חאלדי, המוכר כדיפלומט הבדואי הראשון במשרד החוץ הישראלי, הגיש תלונה במשטרת ירושלים נגד ארבעה מאבטחים בתחנה המרכזית בעיר, שלדבריו הפילו אותו בכוח על הרצפה, ואף חנקו אותו עד שהתקשה לנשום. במקביל, הגיש אחד המאבטחים תלונה נגד חאלדי, בטענה כי סירב להזדהות ולעבור בידוק. המשטרה נמסר כי היא חוקרת את העניין. חאלדי שוחח הבוקר (חמישי) עם חברי "הקבינט" ב-103FM וסיפר על האירוע.

איפה הדברים עומדים?
"המשטרה חוקרת, לקחו עדות ממני ומהמאבטחים, אמורים לשים יד על המצלמות. זה הדבר הכי קריטי, מראה הכול, בדיוק מה קרה שם. ממתינים".

מה קרה?
"זה היה בידוק ביום חמישי לפני שבוע, כהרגלי כל יום אני נוסע בתחבורה ציבורית בירושלים, כמובן למשרד. הגעתי בסביבות עשר ורבע בערך, עמדו שם שני שומרים, אחד מהם ביקש ממני לעבור בדיקה במגנומטר שנמצא ליד הכניסה, אמרתי 'אין בעיה', זה קורה תמיד. אולי לא תמיד אבל הרבה מאוד, והטלפון היה אצלי ביד ואני גם רגיל לקחת תמונות, סלפי, להעלות לווצאפ, לשתף עם חברים ומשפחה. ניגשתי למגנומטר והוצאתי את הארנק ומפתחות ושמתי על שולחן, הטלפון היה אצלי עדיין ביד. המאבטח אמר לי לא לצלם אבל אמרתי אני מצלם את עצמי ושאלתי האם יש בעיה הוא אמר לא אז אותי אל תצלם אמרתי בסדר, זה עניין של שתי שניות. אני מסתובב לחזור אחורה, הוא דחף אותי קלות כאילו לזרז אותי ושוב פעם, באמת שום דבר לא חריג כי הדברים קרו בעבר ואני בא להסתובב והטלפון אצלי ביד. בצד השני של דלת הכניסה עמד מאבטח אחר והוא זה שהלהיט את כל הסיפור, אני מניח שאם לא היה מגיע שום דבר לא קרה.

"הוא ראה אותי, התחיל לצעוק, רץ אליי, רצה לנהל את כל הסיפור, 'שים את הטלפון, אני אדביק אותך לקיר', וניסיתי להרגיע אותו. כל פעם שדיברתי איתו הוא פשוט רק התעצבן יותר ויותר עד שזה הגיע לזה שהוא רוצה להדביק אותי לרצפה. ואני שואל למה? אני מנסה באמת לדבר איתו בצורה הכי מנומסת שיכולה להיות ומעודד אותו לדבר באותה שפה. הוא אומר - 'אתה רוצה לראות?' הוא צועק ואנשים מסתכלים מסביב כאליו מדובר במחבל, שני חברים שלו הצטרפו אליו והסתכלו מהצד, אני לא האמנתי שהוא יכול לעשות את זה, מה עשיתי? מה יש פה? זה מה שהיה. ההפתעה הכי גדולה הייתה שתפס לי את הצוואר בסיוע של שני חברים שלו הפתיעו אותי, ואני מוצא את עצמי נופל על הרצפה, שני אנשים עליי והוא גם עם הגוף שלו והרגל שלו, השוק מהברך עד לכף הרגל למטה, מונחות על כתף ימין שלי, הצוואר, האוזן והפנים שלי".

ג'ורג' פלויד?
"אני רוצה להגיד דבר אחד, אני בשום פנים, בשום שלב, לא עשיתי הקבלה לטרגדיה ממינסוטה. אני חושב שזה כל מיני עיתונאים, אני חייב לציין".

אני תוהה על מה מתעכבת החקירה, יש צילומים?
"תשמע, יש צילומים, אני באמת אין לי שום מושג - אני בדיוק כמוך. זו ההוכחה הכי חותכת למה שהיה שם, ואם חצי מילה ממה שאני אומר לא נכון, אני מוכן לעשות כל מה שצריך לעשות".

דיברת עם שר החוץ גבי אשכנזי?
"כל הנהלת משרד החוץ באמת ליוו אותי מההתחלה, תמכו בי וסייעו לי. שר החוץ דיבר איתי לפני יומיים, אחרי שהסיפור התפרסם, לעודד ולתמוך, אני מאוד מעריך את זה. המשטרה, באמת אין לי מושג, החבר'ה האלה רצו כשראו שאני הולך להתלונן, אחד השומרים הלך להתלונן ובכלל נתן טיעונים שאין להם שום שחר, הוא אמר שניסיתי להיכנס בלי להזדהות מה שלחלוטין לא נכון ושהפעלתי כוח, כוח של מה? הכוח היחידי שהפעלתי זה כשניסיתי להשתחרר ששלושה אנשים עליי.

אני שתי דקות מנסה להשתחרר וביקשתי ואנשים מסביב מצלמים וצועקים שיעזבו אותי ויתנו לי לקום, הם מתקשרים לראש המשמרת שלהם והוא מגיע אחרי שתי דקות ובמקום לנסות להבין מה היה - הוא גם מתיישב, ארבעה אנשים יושבים עליי. זה פשוטו לא ייאמן, לא יכול להיות. אחרי חמש דקות נתנו לי לקום, בא אופנוע עם שוטרים, הם שאלו שתי שאלות. 'למה עשיתי את זה', כי הם סיפרו להם שניסיתי להיכנס בלי להזדהות. אמרתי שזה לא נכון מה שהם אומרים וזו עדות שקר ואני רוצה להגיש תלונה. גרוע מכך, ביקשתי לדבר עם מנהל התחנה, אני כולי חבול, פצוע ומלוכלך מאבק, ניגשתי להנהלת המשטרה ואותו סיפור".

מה היה המניע?
"בגדול, אני חושב שיש תפיסה שכל בעל חזות כמוני לבדוק אותו, ואין לי שום בעיה, באמת, זה התפקיד של השומר שעומד שם. אני חושב שכל מה שגלגל את הסיפור זה אותו מאבטח, אין לי מושג מה גרם לו להתנהג בצורה כזאת, כי את הבדיקה כמעט סיימתי אם הוא לא היה מגיע ומדליק את כולם שום דבר לא היה קורה".

מה איתך? הבעת בעבר רצון לשרת במדינה מוסלמית.
"אני סומך על הנהלת משרד החוץ שישבצו אותי במקום הנכון ובזמן הנכון. אני רוצה לעשות את התפקידים בצורה הכי מכובדת שיכולה להיות, דווקא עכשיו גם בזמנים האלה, מקווה שתינתן לי ההזדמנות".