"תאונת עבודה": שלוש שנים וחצי אחרי שמצא את מותו עלי אבו עדס בן ה-51 מיפו, רשמו לאחרונה חוקרי היחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז תל אביב במשטרה התפתחות משמעותית שהובילה להשלמת הפאזל הראייתי, ואיתו למעצרם של שני קרובי משפחתו של הקורבן, בהם בנו חסן אבו אלעדס ואחיינו סאמר אבו אלעדס, בשנות ה-30 לחייהם, כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום. היום הוגש נגד השניים כתב אישום חמור בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

נציין כי מדובר ב"תאונת עבודה", כאשר המנוח - המוכר מעברו כמי שמתקין מטעני חבלה ומסליק אותם במקומות המיועדים לפיצוץ, וככזה שאף שימש כעד מדינה בתיקים חמורים - הוא זה שהוביל את בנו ואחיינו על מנת להסליק את המטען האמור בחניון החיצוני שצמוד ל"בית גיל הזהב" בתל אביב. 

למעריב נודע כי את שירותיו של אבו-עדס שכרו גורמים אחרים, שאינם ידועים, במטרה לגרום למותם של בכירים בארגון הפשיעה של מוסלי. עוד התברר כי לאחר בדיקה, עלה כי אותם בכירים נוהגים לשבת בקביעות בבית קפה הסמוך ל"בית גיל הזהב", ומשכך מצא אבו-עדס המנוח את הדרך על מנת לגרום למותם שם, כשהוא מתכנן את הפרטים על לשלב שבו אירעה "תאונת העבודה". 

פטריית בטון (צילום: דוברות המשטרה)
פטריית בטון (צילום: דוברות המשטרה)

מהחקירה עלה כי אבו-עדס נסע יחד עם בנו ואחיינו למגרש בחולון, משם נטל "פטריית בטון" בתוכה התכוון להסליק את המתקן רב העוצמה. הוא הגיע למגרש החנייה, בסמוך ל"בית גיל הזהב", ופעל במקום על מנת להטמין את המטען בתוך אותה פטריית בטון, מתוך מטרה להניחה סמוך לבית הקפה כדי שתגרום בעת הפיצוץ למותם של המיועדים לחיסול.

רצה הגורל, ובעודו מתעסק עם המטען אירעה התקלה, והוא התפוצץ וגרם למותו של אבו-עדס במקום. לחוקרי המשטרה נודע כי מזירת האירוע נמלטו שני צעירים. כבר בראשיתה של החקירה עלה כי מדובר בבנו ואחיינו של המנוח, שפעלו עמו במטרה לגרום לחיסולם של אחרים. מה שהיה חסר על מנת להשלים את הפאזל הוא חוות דעת שהתקבלה לפני מספר שבועות ממכון מחקר באוניברסיטת תל אביב, שקבעה שהפטריה המדוברת היא זו שבתוכה הוסלק המטען שהתפוצץ בחנייה, סמוך ל"בית גיל הזהב" בת"א. נבהיר כי חוקרי המשטרה נטלו פטריה דומה מחולון והעבירו אותה לצורכי מחקר לאוניברסיטת תל אביב.

המשטרה: "נמשיך לפעול למיצוי הדין עם העבריינים"

ב-16 באוקטובר 2016 אירע פיצוץ רב עוצמה ממטען שהונח בסמוך לרכב בחניון בית גיל הזהב בתל אביב. כתוצאה מהפיצוץ מצא את מותו אבו עדס. כוחות משטרה גדולים הוזנקו לזירה ופתחו בחקירה במטרה לברר את נסיבות האירוע. במהלך בדיקת המשטרה הוברר כי סמוך לרכב הוסלק מטען רב עוצמה, והוא שגרם לפיצוץ ולמותו של המנוח. מהמקום נמלטו מספר חשודים.

נציין כי מדובר בזירה מורכבת בשל נזקי הפיצוץ ועוצמתו של המטען, אולם גם כך במהלך השנים פעלו חוקרי הימ"ר באיסוף ממצאים לרבות פורנזיים שהספיקו לגיבוש ראיות שחיזקו את החשד כנגד בנו ואחיינו של הקורבן. 

במשטרה המשיכו בחקירה ובתרגילי חקירה שבסופו של יום הידקו את החגורה סביב שני הנאשמים, ועם התפתחות משמעותית בחקירה הוחלט לבצע את מעצרם, כל זאת בתיאום עם פרקליטות מחוז תל אביב שכאמור גיבשה כתב אישום חמור נגד השניים, המייחס להם עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, נשיאה והובלת נשק שלא כדין והמתה בקלות דעת. בד בבד, תוגש בקשה להמשך מעצרם עד תום ההליכים. 

מהמשטרה נמסר: "גם בחלוף זמן, נמשיך לפעול למיצוי הדין עם העבריינים אשר פוגעים במרקם החיים הנורמטיבי ולשמירה על שלומו וביטחונו של הציבור".

עלי אבו עדס  (צילום: באדיבות פוסטה)
עלי אבו עדס (צילום: באדיבות פוסטה)

כתב אישום חמור

פרקליטות מחוז תל אביב (פלילי) הגישה לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד סאמר וחסן עדס, בני הדודים מיפו בגין המתה בקלות דעת, קשירת קשר לביצוע פשע, נשיאת הובלת נשק שלא כדין וקבלת רכב גנוב.

על פי כתב האישום, שהוגש על ידי עוה"ד אסף שביט וגיל קרן, הנאשמים ואביו של הנאשם חסן, עלי עדס המנוח, קשרו קשר בכך שתכננו פגיעה קטלנית באדם שזהותו אינו ידוע. ב-16.10.16 הגיעו השניים והמנוח לחניון בית גיל הזהב בתל אביב על מנת להניח מטען חבלה קטלני. הנאשמים נשאו עמם מטען חבלה, וחסן נשא והוביל תת מקלע ברכבו ושלטים להפעלת המטען.

בהגיעם לחניון, התייצבו השניים בעמדות שליטה על הגישה לחניון, תוך שסמר התחזה לגנן, כדי לאפשר את הרכבת המטען במקום. בשלב זה, בעת הכנת המטען, התפוצץ המטען בטעות וגרם למותו של המנוח. בתגובה לכך נמלטו הנאשמים מהזירה.

בבקשת המעצר כתבו עוה"ד שביט וקרן:  "תצרף הראיות מוביל למסקנה מפלילה יחידה אפשרית, כי המשיבים פעלו יחד עם עלי במסגרת קשר משותף לפגיעה קטלנית באדם ועסקו בהרכבת מטען קטלני בחניון בית גיל הזהב, כל אחד מהם נטל על עצמו תפקיד פונקציונאלי בביצוע, כאמור. כמו כן, המשיבים צפו בפועל את הסיכון שהתממש- מות עלי, למצער במידה של קלות דעת".