ב-2020, כאשר נטפליקס, אמאזון ושלל תאגידי הענק שופכים מיליוני דולרים על כל מיני-סדרה או דרמת מתח, כל כך קל לשכוח שמה שבאמת מחבר אותנו לסדרה הוא לא אפקטים, לוקיישנים מטורפים או שחקנים עם רזומה בינלאומי – בסוף, נקדיש בינג' רק למה שמעורר בנו רגש אמיתי. 

וכשמבינים את זה, פתאום ברור איך "הטרמפיסטים" – סדרת הרשת שהחלה כפרויקט של יאיר אגמון ואלעד שוורץ, כסטודנטים לקולנוע ב'סם שפיגל', הצליחה להירכש ע"י תאגיד השידור "כאן", להגיע למיליוני צפיות בדיגיטל ולהשיק בימים אלה את עונתה הרביעית.

הקונספט פשוט: יאיר על ההגה, אלעד על הסאונד. השניים נוסעים ברחבי הארץ ומנסים להעלות לתודעה הציבורית את האנשים שנמצאים בשוליה. איך? הם פשוט נותנים להם טרמפ. במהלכו, השניים נחשפים לסיפורי חייהם של האורחים ברכב ויאיר, בלי למצמץ, מקלף מהנוסעים שכבה אחר שכבה – כך שמתגלים סיפורים מרתקים שמציתים את סקאלת הרגשות מצחוק והזדהות עד כעס והתרעמות. הייחודיות של אגמון, היא בניסיון לשמור על אותנטיות ונאמנות לערכיו – מה שמוביל אותו לא פעם לעימותים מעודנים מול הדמויות בהן נתקל, במטרה להבין מה מסתתר מאחורי המילים. לפעמים הוא מצליח, לפעמים לא – אבל הניסיון לכשעצמו תמיד שובה לב וכן.

העונה הרביעית של "הטרמפיסטים" מתמקדת בבני נוער וצולמה בימים הראשונים של עידן הקורונה. אין ספק שבני נוער הם מתכון די בטוח לשמירה על עניין וספציפית הטרמפיסטים שהתארחו, התגלו  כני דור Z בייי דה בוק: חדים, פטפטנים (לפעמים יותר מדי), בטוחים בעצמם וקשה מאוד להזיז אותם מדעתם. לאורך העונה נכיר את אפללו שעובד במפעל גבנ"צ עד שיתגייס לגבעתי ובדרך הספיק להיכנס ל'רשימה השחורה' של מועדון בב"ש אחרי שהלך מכות עם אחד הבליינים, סונדוס הערבייה מנח'ף שלא מרגישה שהיא יכולה לממש את עצמה בישראל, אביתר מדימונה שמתמודד באופן מפתיע לטובה עם היותו גיי בדימונה ולילי, הגרטה טונברג הישראלית, אקטיביסטית אקלימית (טייטל סולידי) שמתמודדת עם רקע של בעיות חברתיות שמכווצות את הלב. 

יוצר הסדרה יאיר אגמון (צילום: יוסי אלוני)
יוצר הסדרה יאיר אגמון (צילום: יוסי אלוני)

אם הייתי צריכה לתמצת את "הטרמפיסטים" במשפט, הייתי קוראת לסדרה זוכת פרס האקדמיה: "צ'ייסר של רגשות". אורכו של כל פרק לא עולה על 7 דקות, ובעיניי, זהו סוד הקסם של התוכנית. הגדולה של היוצרים להעביר סיפור שלם בדקות ספורות רק מוכיחה כמה בולשיט אנחנו מקבלים בתוכניות שנמשכות שעתיים ומוציאות לנו את הנשמה. תכל'ס, ב"טרמפיסטים" יש פשוט את מה שאנחנו צריכים: אמת, פשטות וסיפורים מעניינים. מה צריך יותר?

 בקיצור – חפשו "הטרמפיסטים" ביוטיוב והתחילו את הבינג'. תהנו!