חדר מואר גדול, חלונות ענק, ספה ומולה שתי כורסאות. בכורסה אחת פסיכולוג טלוויזיוני ובכורסה השנייה פסיכולוגית פורמטים בשמלה מבד איכותי. פנים. אקשן. לחדר נכנסים נתניהו וגנץ ומתיישבים על הספה. הפסיכולוג והפסיכולוגית מביטים בהם, הוא בחיוך נוטף טוב לב מקצועי וגירוד סנטר מזויף בזיפים, והיא בארשת מלאת הקשבה לפי שעה.

יוצאים לפרסומת אחת וזהו, חוזרים ואז היא שואלת: "איך עבר הזמן מאז החתונה?"
גנץ: "שאתה תתחיל?"
ביבי: "תתחיל אתה".
אנחה, שקט. גנץ אומר: "טוב, זו הייתה תקופה לא פשוטה. הוא מתנהג מקסים, אין לי טענות אליו. זה אני. אני עם עצמי, לכל הגובה. לא חשבתי שיהיה לי קשה כל כך".
ביבי: "יש לי סבלנות. שמתי לך פתק וסנדוויץ' בתיק הבוקר".
גנץ: "אני לא מבקש ממך לעשות דברים כאלה. תפסיק להשתדל. די, תשחרר. אני לא צריך את כל ה'בית ראש ממשלה חליפי' ואת כל ה'אאודי הכפול'. אני לא ביקשתי ממך לעשות. אל תעשה".
נתניהו: "אני מבין, אני מקבל".
גנץ: "לא ביקשתי אותך להבין. אני לא יודע, קשה לי, קשה לי".
הוא פונה לפסיכולוגים ואומר: "בבקשה, תבינו אותי. אני פוחד שהוא יוותר, אני חושש שהוא בעצם רוצה לנטוש אותי. הוא מבקש שאתן בו אמון, אבל כשאני אומר שכל הכיבודים המוגזמים מפריעים לי, הוא מיד מסכים איתי ורוצה להפסיק אותם. קשה לי, קשה לי".
הפסיכולוג: "ניתן להניח שבעבר מישהו בגד באמון שלך, ועכשיו אתה מלא מגננות. אמור, איך הסביבה קיבלה את זה?"
גנץ: "תגובות איומות, אנשים מרשים לעצמם לשנוא אותי. קללות. אני לא רגיל לדברים האלה. אנשים גם אומרים לי שהכל זה רק מול המצלמות, ובחיים האמיתיים זה לא יהיה ככה. עד שסוף־סוף אני נותן לעצמי סיכוי להאמין. קשה לי, קשה לי".
הפסיכולוגית: "נתניהו, אתה לא מספר לנו מה אתה מרגיש. מה הייתה תגובת הסביבה שלך אחרי החתונה בהפתעה הגדולה מאוד הזאת?"
נתניהו: "אני מבין, אני מקבל, אני מתמודד. אבל גם לי יש רגשות. כל מה שאני מבקש, גנץ, זה שתראה אותי. תראה אותי. גם אני כאן".
אחרי פרק הסיום ישודר הפרק: האם הם נשארו יחד? ואצל ליאורה: מה בנוגע לשמועות שהציעו לגנץ קמפיין, ושל איזו חברה הוא יהיה הפרזנטור כשהריאליטי הריאלי יסתיים.

פינת הלשון
למה אומרים שאנחנו עם מפולג? כולם התאחדו מול "חתונה ממבט ראשון" וכולם התחילו למלמל באחדות מילה חדשה: "חתוּנמי". לא טוב כל האחדות הזו. כוחנו בספקנות שבנו. אנחנו תמיד מפולגים, וזה סוד עוצמתנו בת שנות אלפיים, ולכן משהו מעורר דאגה כאשר כולם מדקלמים פה אחד "חתונמי, חתונמי" בטון אחיד. זו הסיבה שאני עצמי אומר "חתונמימָה".

לא נשקוט עד שהעם יהיה מפולג בין אומרי "חתונמי" לבין אומרי "חתונמימה". אומרי "חתונמי" יבוזו לאומרי "חתונמימה" וההפך. ברור שאלה שאוהבים להתבדל מההמונים ולהרגיש מיוחדים יאמרו "חתונמימָבָּה". תת־פילוגים קטנים כאלה תמיד היו בעם שלנו. יציר לשוני מוזר יותר הוא הארכת יתר מתגנדרת: חתונמימָבָּרִי, או זה של המקצרים בפינוק: תונמי. ככה נולדת שפה.

משתתפי
משתתפי

התנ"ך ללא המילה ישראל
סיפור אמיתי. בדנמרק יצא לאור לאחרונה תרגום חדש לתנ"ך, כולל הברית החדשה. ספר יפה למראה, מרובע גב, ובעל לוק מודרני ולבן, כריכה שנראית יותר כמו כריכת ספר עיצוב דני, ועליה מופיע בגדול גם המספר 2020. עלעול בתנ"ך הזה יראה שהשינוי איננו רק בעיצוב הכריכה: המילים "ישראל", וצירוף המילים "עם ישראל" נמחקו.

נמחקנו בעיקר מן הברית החדשה. מתוך 60 פעם שבהן מוזכרת המילה "ישראל", 59 צונזרו וישראל נמחקה. אבל יש מחיקות של ישראל גם בתוך התנ"ך העתיק עצמו. המילים "ישראל" או אפילו "יהודה" נמחקו במקומות משמעותיים.

למשל, ורק כדוגמה אחת, בדברי הנבואה של ירמיהו בפרק ל"ג: "וַהֲשִׁבֹתִי אֶת-שְׁבוּת יְהוּדָה, וְאֵת שְׁבוּת יִשְׂרָאֵל; וּבְנִתִים, כְּבָרִאשֹׁנָה", בוטלו המילים יהודה וישראל, והוחלפו במילים שניתן להבין כמשהו כמו "בני העם שלי". שיבת ציון, שאנו רואים עתה בהתגשמותה, ושיבת יהודה (ושומרון) נמחקו. זה לא עדכון תרגום, זה עדכון וריסטארט של אנטישמיות. במקום שיבת ציון יש בתנ"ך הזה שיבת שנאת ישראל. ביטולה של האמת. ישו ומשפחתו, למשל, לא חוזרים ממצרים לישראל. במקום ישראל כתוב: הם חזרו הביתה. אין ישראל.

דיוויד פָּארְסוֹנְס, מראשי האוונגליסטים בעולם, וממנהיגי הגוף המתקרא "השגרירות הנוצרית הבינלאומית" שידר סרטון לכל מיליוני הנוצרים האוונגליסטים: "במשך 40 שנה, השגרירות הנוצרית הבינלאומית עומדת לצד מדינת ישראל המתחדשת ומגינה עליה מפני אלה הרוצים למחוק אותה מעל המפה, אבל עכשיו יש מאמץ חדש למחוק את ישראל מן התנ"ך, ובאופן מפתיע זה מגיע מאחינו הנוצרים. החברה הדנית לתנ"ך הוציאה לאור תרגום חדש של התנ"ך שבו היא מוחקת את ישראל מאות פעמים הן מן הברית החדשה והן מן הברית הישנה".

בסרטון הוא מבקש מהנוצרים ברחבי העולם למחות ולחתום על עצומה הדורשת לא למחוק את ישראל מן התנ"ך והברית החדשה. בדקתי איתו. עד רגע זה חתמו למעלה מ־10,000 נוצרים אוהבי ישראל ואוהבי האמת מכל העולם.

ממבט ראשון?
חתונה ממבט ראשון? זה היה טוב פעם. היום שמעתי על בעיה אחרת, וצורת דיבור חדשה צצה בשפתנו. שמעתי כלה שהחתונה שלה נקבעה, ולא ממבט ראשון, אומרת: "זה כבר התאריך הרביעי שלנו". כל אחד מבין: וירוס קטן גורם לזוגות שקבעו חתונה לבטל ולדחות פעם אחר פעם.  

פינת השלולית
הצפרדע יושב בלב השלולית. שלולית מהודרת, מרווחת, נרקיסים ונופרים וחניה כפולה. אם הוא רעב, טייק אוויי מביא לו זבובים. הוא הגיע לזה אחרי הרבה מאמצים.

אז למה הוא עומד לקום ולזרוק הכל לפח, רק כי נסיכה אחת הגיעה לסביבה, הבטיחה נשיקה ולקחת אותו לישון במיטתה, ועכשיו הוא רוצה לרוץ לארמון ולבקש את מימוש ההבטחה. למה היגיון אף פעם לא עוזר לצפרדעים, ושוב ושוב שלוליות מפוארות מתייבשות בנשיקה אחת?