משרד הבריאות הודיע היום (חמיישי) כי ייבחן את האפשרות לקיום מסיבות סוף שנה מחוץ לבתי הספר, זאת לאחר שהוחלט להחליף את נשפי הסיום הגדולים של התיכונים במסיבות כיתתיות, כאשר כל כיתה תחגוג בנפרד בתחומי בית הספר. מטרת ההחלטה היא לאפשר קיום של אירועים בעלי כמות גדולה יותר של משתתפים.

"נבחן מחדש האם לאשר גם מסיבות סיומי שנה מחוץ למוסדות הלימוד" אמרה סגנית היועץ המשפטי של משרד הבריאות עורכת הדין מיכל גולדברג, "אין כל קשר באישור קיום חתונות לאירוע דתי - כל חתונה שהיא מאושרת ל-250 משתתפים ובתנאי שיש רישיון עסק לכך. שאר האירועים והמסיבות אנו מאשרים רק עד 50 איש. זה נכון שסיכויי ההידבקות זהים במסיבות כמו בכל חתונה, אך גם לגבי חתונות אנו עושים זאת בחשש מאוד גדול, אלא שמנסים לצמצם עד כמה שאפשר את הפגיעה בשגרת החיים".

ההצעה הגיעה לאחר דיון שהתקיים בוועדה לעניין נגיף הקורונה והיערכות למגיפות ורעידות אדמה, שעסק בבהקראת הצעת החוק להארכת תוקפן של תקנות שעת חירום.

יו"ר הוועדה, ח"כ יפעת שאשא ביטון אמרה: "כיושבת ראש ועדת הקורונה אקפיד על האיזון בין פתיחת המשק לבריאות הציבור, זה הקו המנחה שהנחתי בבסיס הדיון. דיון מעמיק ורציני בכל סעיף וסעיף הוא מחובתינו כלפי הציבור . בימים בהם מדינת ישראל מתמודדת עם משבר הקורונה והשלכותיו על המשק ומערכת הבריאות ועדת הקורונה בראשותי תמשיך לבחון את הדברים בצורה מעמיקה ובלתי מתפשרת".