שר החוץ הירדני, איימן ספדי, ערך ביקור ברמאללה, במהלכו נפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס אבו מאזן, והציג לו את התכנית הירדנית לבלימת סיפוח בקעת הירדן על ידי ישראל - כך דווח הערב (חמישי) במהדורת החדשות של רשת 13 ובכלי תקשורת ערביים.

עוד פורסם כי ספדי הכריז באוזניו של אבו מאזן כי "הסיפוח הישראלי של אדמה פלסטינית כבושה יהרוג את השלום ומדובר בסופו של פתרון שתי המדינות. הדבר ימנע מכל עמי האזור לחיות בביטחון, שלום ויציבות".

עוד אמר ספדי, שהגיע לרמאללה במסוק של צבא ירדן, כי "מניעת הסיפוח היא הגנה על השלום. כל מאמצינו מתמקדים במניעת המהלך הזה ובמציאת אופק מדיני אמיתי, וחזרה למשא ומתן רציני ויעיל, במטרה להשיג שלום על בסיס של פיתרון שתי המדינות, שמוסכמת על כל מדינות העולם והוא הדרך היחידה להשיג שלום צודק ומקיף".

בנוסף, פורסם במהדורת החדשות של רשת 13 כי בתוכנית שהציג שר החוץ הירדני בפני יו"ר הרשות הפלסטינית נכתב כי ירדן תחזיר את השגריר שלה בישראל במידה ויבוצע הסיפוח, ובנוסף תמזער בדרכים אחרות את היחסים הדיפלומטיים בין שתי המדינות, כולל בחינה מחודשת של היחסים ושל הסכם השלום שנחתם ב-1994. בנוסף דווח כי ירדן תשקול להטיל ולקדם סנקציות בינלאומיות נגד ישראל, במידה ותוכנית הסיפוח אכן תצא לדרך.