רק בגלל הנינג'ה: תושבים המתגוררים באזור חוף הצוק הדרומי בתל אביב מוחים על הקמת מתקן נינג'ה לילדים בסמוך וטוענים: "כבר כיום ישנם עומסים כבדים של כלי רכב ומצוקת חנייה ורעשים קשים. אם יפתחו  את המתקן לפעילות, מערך התנועה באזור עלול לקרוס". המתקן שהוקם צפוי להתחיל לפעול החל ממחר. בעקבות פניית "מעריב" הודיעה העירייה כי הטענות ייבדקו.

מדובר בדיירים המתגוררים במגדלי נאמן, במגדל סי אנד סאן, במלון ווסט ובשכונות הסמוכות, החוששים מפגיעה קשה באיכות חייהם. "לא נסכים להפעלת המתקן בסופי שבוע, מפני שהדבר עלול לפגוע בנו קשות, וניאבק בכל הדרכים החוקיות".

לטענתם, מאז הסרת סגר הקורונה הפך האזור לעמוס ביותר בסופי שבוע. "גם ככה נוצרים פה עומסי תנועה כבדים, שנמשכים כל היום, בגלל המבקרים בים, ולדיירים המתגוררים באזור קשה לצאת ולשוב לבתיהם", הם אומרים. "אנחנו כמו בעוצר. גם החניונים מלאים. איפה יחנו מאות או אלפי נהגים נוספים שיגיעו עם ילדיהם למתקן הנינג'ה?". על פי ההערכות הקמת המתקן תגרום לעומסי תנועה כבדים גם בצומת גלילות ובכביש 5.

עומס מכוניות בחוף הצוק הדרומי (צילום: אבשלום ששוני)
עומס מכוניות בחוף הצוק הדרומי (צילום: אבשלום ששוני)

אחד הדיירים סיפר: "בימי שבת סוגרים לעתים את חוף הצוק הדרומי בגלל עומס, ודיירים לא מצליחים לצאת ולהיכנס לבתיהם. אני לא מזמין לביתי אורחים כדי שלא ייתקעו בפקקים. מתקן הנינג'ה עלול להפוך את היציאה מהבית בשבת לסיוט". לדבריו, חייבים לדאוג קודם לפתרונות תחבורה ולפתח תשתית שתאפשר לקלוט את התנועה הסואנת בסופי שבוע.

"הכל עניין של כסף וסדרי עדיפויות של העירייה", טוענים התושבים. "כולם רואים את עומסי התנועה הכבדים והחניונים המלאים בשבת. מדוע לא עושים משהו? למה מחכים, שהכל יקרוס ויקרו אסונות?". מעיריית תל אביב נמסר בתגובה: "בעקבות הפניות, תבחן העירייה את ההשפעה על עומסי התנועה".